Witam, jeżeli już było na forum to proszę o skasowanie. Trafiłem na ciekawy sposób połączenia śruby trapezowej z silnikiem bez konieczności toczenia. Pomijam patenty z wężykami. Na ile sprawdzi się takie rozwiązanie, może ktoś coś takiego wykonał i może podzielić się uwagami? Wygląda na idealne rozwiązanie dla śruby TR10x2. Można kupić wałek liniowy 10 z przeznaczeniem na trzpień i zastosować jedno łożysko 6200 ZZ MGK 10x30x9 plus dwa łożyska igiełkowe oporowe AXK 1100 10x24x2 NTN. Materiał na uchwyty zaciskowe z Allegro - wałek aluminiowy Pa6 fi 30. Zdjęcia wyjaśnią wszystko.
Link do strony >>
Na filmie od 05.00 cały proces składania bloku łożyskującego.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uZLi1xp2-0
Obsadzenie śruby trapezowej TR10x2 bez toczenia.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 paź 2007, 18:53
- Lokalizacja: ``
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 78
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:54
- Lokalizacja: Olkusz
Ja mam coś takiego, jednak frezarkę kupiłem już gotową nie dawno temu więc nie powiem czy się sprawdza na dłużą mete, jednak mi ten element pękł (dokładnie w miejscu tego zwoju). I też mam pytanie czy można ten element kupić gotowy czy to samoróbka? (chodzi mi o ten pierwszy od góry element widoczny na zdjęciu).
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7888
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
To jest fabryczne sprzęgło, dość powszechnie dostępne.quzyn pisze:jednak mi ten element pękł (dokładnie w miejscu tego zwoju). I też mam pytanie czy można ten element kupić gotowy czy to samoróbka? (chodzi mi o ten pierwszy od góry element widoczny na zdjęciu).
Problem polega na tym, że to jest zasadniczo sprzęgło do enkoderów, czyli nie zaprojektowane do przenoszenia dużych sił, dlatego się urywa.
Do silników powinno się używać sprzęgieł kłowych z wkładką z elastycznego materiału.
Można je dostać w sklepie sponsora , ale pewnie na Ebay będzie dwa razy taniej ...
.