kamar pisze:Jak długa ta śruba ? Jest sens w ogóle podpierać z drugiej strony ?
Śruby napędowe raczej wiąże sie z jednej strony a z drugiej tylko podpiera.
No będzie kawał śruby... z 50 cm

Masz na myśli łożyska wałeczkowe skośne?
clipper7 pisze:Czy koło pod pasek musi być pomiędzy podporami ? Zwykle daje się je na jednym z końców śruby, poza łożyskowaniami. Pomyśl o wymianie paska, będziesz musiał wszystko rozbierać. Ja dałbym po stronie podpartej (prawej) łożysko oporowe lub tylko podparłbym skośnym, tak jak w klasycznych, małych frezarkach. Wtedy regulacja luzu tylko po stronie napędowej.
Zasadniczo koło pod pasek mogłoby być za podporą ale... moje założenia były takie żeby nic nie wychodziło poza obrys ramy, poza tym konstrukcja jest taka, że śruba musiałaby być nad profilem ramy a silnik pod, ca daje minimum 11-12 cm między osiami (silnika i śruby) czyli pasek byłby stosunkowo długi. Inna opcja to odwrócić silnik kołem w stronę śruby wtedy pasek będzie krótki ale cały silnik będzie wychodził poza obrys ramy.
A często wymienia się te paski?