Montaż śruby w osi Z - podparta czy nie podparta ?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 19
- Rejestracja: 09 cze 2012, 08:40
- Lokalizacja: Wrocław
Montaż śruby w osi Z - podparta czy nie podparta ?
Szanowni forumowicze
Od jakiegoś czasu przeglądam różne wykonania osi Z. Jedna z rzeczy która rzuciła mi sie w oczy to to że wiele posiada podpartą na łożysku śrubę a niektóre strony podpartej nie mają podpartej tylko normalnie wiszącą.
Zakładam ten temat zeby dowiedzieć się od Was - jakie są plusy podparcia śruby w osi Z a jakie minusy oraz to samo przy opcji z śrubą niepodpartą. Dlaczego pytam ? Bo juz się zagubiłem w ilości informacji. Na razie wiem że od strony napędu chce mieć 3200 2rs. A co od drugiej strony ? Podpierać czy zostawić wiszącą ?
Od jakiegoś czasu przeglądam różne wykonania osi Z. Jedna z rzeczy która rzuciła mi sie w oczy to to że wiele posiada podpartą na łożysku śrubę a niektóre strony podpartej nie mają podpartej tylko normalnie wiszącą.
Zakładam ten temat zeby dowiedzieć się od Was - jakie są plusy podparcia śruby w osi Z a jakie minusy oraz to samo przy opcji z śrubą niepodpartą. Dlaczego pytam ? Bo juz się zagubiłem w ilości informacji. Na razie wiem że od strony napędu chce mieć 3200 2rs. A co od drugiej strony ? Podpierać czy zostawić wiszącą ?
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 19
- Rejestracja: 09 cze 2012, 08:40
- Lokalizacja: Wrocław
A mogę prosić o podpowiedz jak je osadzić ? Myślałem nad podparciem przez łożysko 6200 2rs , tylko czy osadzić je sztywno , wkleić w oprawę czy może w jakiś inny sposób?
Pytam bo czytałem różne opinie na ten temat , przykładowo jedną z nich że łożysko powinno być osadzone luźno czyli mieć możliwość poruszania się w oprawie ?
W przypadku podparcia - czy od strony podpartej gwintować koniec śruby pod nakrętkę a następnie dociągać śrubę ?
Wiem że to są takie niuanse ale może zebranie wszystkich odpowiedzi w jednym temacie ułatwi w przyszłości poszukiwanie odpowiedzi osobom które teraz muszą przeszukiwać całe forum i dalej.
Pytam bo czytałem różne opinie na ten temat , przykładowo jedną z nich że łożysko powinno być osadzone luźno czyli mieć możliwość poruszania się w oprawie ?
W przypadku podparcia - czy od strony podpartej gwintować koniec śruby pod nakrętkę a następnie dociągać śrubę ?
Wiem że to są takie niuanse ale może zebranie wszystkich odpowiedzi w jednym temacie ułatwi w przyszłości poszukiwanie odpowiedzi osobom które teraz muszą przeszukiwać całe forum i dalej.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jest odpowiednie.Pimpek pisze:Myślałem nad podparciem przez łożysko 6200 2rs
Są dwie szkoły w tej kwestii:Pimpek pisze:Pytam bo czytałem różne opinie na ten temat , przykładowo jedną z nich że łożysko powinno być osadzone luźno czyli mieć możliwość poruszania się w oprawie ?
1. Bieżnia zewnętrzna pasowana suwliwie w bloku łożyskującym.
2. Bieżnia wewnętrzna pasowana suwliwie w trzpieniu śruby.
Pierwsza opcja jest lepsza z punktu widzenia pracy łożyska ale blok wymaga dokładniejszej obróbki.
Druga opcja jest mniej wymagająca, czop śruby łatwo doszlifować, dodatkowo można zastosować miękką sprężynę talerzową kasującą wszelki luz osiowy.