Montaż kół zębatych na śrubę i silnik krokowy

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.
Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#21

Post napisał: RomanJ4 » 09 lut 2014, 20:46

Wiertłem tylko powielisz błąd. Musiało by być bardzo sztywne (i krótkie), by się nie ugięło, poza tym konik musiałby być idealnie w osi i bez luzów.
Prościej i z lepszym skutkiem wyjdzie nożem.
Aby poprawić bijący otwór w detalu, trzeba zatoczyć szerokie (by złapały jak największą część obwodu koła) miękkie szczęki, umocować koło i przetoczyć.
Nie ma obawy, że wyjdzie z biciem, trzeba założyć tylko możliwie największy (i najsztywniejszy) dla wykonania tego otworu wytaczak.
Jak to wychodzi w praktyce po przetoczeniu, widać poniżej...
- przetaczanie szczęk,
Obrazek Obrazek
- bicie otworu(bardzo małe zresztą, w granicach 1,5-2 setki) przed roztaczaniem
[youtube][/youtube]
- i bicie otworu po roztaczaniu
[youtube]&[/youtube]


pozdrawiam,
Roman

Tagi:


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#22

Post napisał: majkel1987 » 09 lut 2014, 22:35

Czyli tak jak mówiłem i myślałem :)


cube000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 197
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:31
Lokalizacja: okolice wwa

#23

Post napisał: cube000 » 09 lut 2014, 22:35

Oczywiście nóż wytaczak to pierwszy wybór, jeśli tylko można zmieścić się nim w otwór. Ale najmniejsze wytaczak fi8 ma minimalną średnicę wytaczania 10mm. W moim przypadku (otwór 8mm) nożem nie da rady. Jakiego efektu mogę się spodziewać po roztaczaniu frezem?


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#24

Post napisał: majkel1987 » 09 lut 2014, 22:50

O to też się właśnie martwiłem. Na pewno nie ma mniejszych??
Frez niby jest sztywny. Tylko wielopiórowy trzeba użyć. Sztywniejszy.
Planujesz go unieruchomić w imaku czy jakoś tak??


cube000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 197
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:31
Lokalizacja: okolice wwa

#25

Post napisał: cube000 » 09 lut 2014, 23:49

Mam przed sobą katalog proxxona, wersja papierowa tego: http://www.proxxon.com/pdf/proxxon_micromot_pl.pdf
Na 61 str. są noże o uchwycie 6mm, którymi jest pewna szansa że by się udało roztoczyć tak małe średnice (ewentualnie po przeszlifowaniu ostrza na krótsze - są z hss). Ale podejrzewam że za cenę kompletu takich noży kupił bym i z 20 nowych kół i wykonał otwory poprawnie. Rzecz skrajnie nieopłacalna. A frezy mam dostępne od ręki.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#26

Post napisał: RomanJ4 » 09 lut 2014, 23:50

cube000 pisze:Ale najmniejsze wytaczak fi8 ma minimalną średnicę wytaczania 10mm. W moim przypadku (otwór 8mm) nożem nie da rady
majkel1987 pisze:O to też się właśnie martwiłem. Na pewno nie ma mniejszych??
no, koledzy a gdzież tu problem?
Bierzecie najmniejszy lutowany wytaczak (i tani),
http://allegro.pl/noz-wytaczak-nnwa-8x8 ... 41026.html
podszlifowujesz odpowiednio, i wytaczasz mniejsze otwory.


Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

w razie potrzeby podszlifowania noża jeszcze bardziej, zmniejszamy też wysokość płytki węglikowej (grubość) np o połowę, by zmniejszyć możliwość jej wyłamania.
Albo szlifujemy sobie wytaczaczek ze stalki, np 6x6, czy 4x4...

Obrazek Obrazek Obrazek

można tez zastosować wytaczaki od wytaczadeł
Obrazek

aby dać pogląd jaki małe otwory można nożem wytaczać - tak wygląda fabryczny najmniejszy wytaczak pełnowęglikowy
Obrazek
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#27

Post napisał: majkel1987 » 10 lut 2014, 00:14

:)

[ Dodano: 2014-02-10, 00:18 ]
Mało człowiek ma praktyki w tym temacie, uczy się jeszcze, a tu takie proste.......
Kombinatoryka stosowana :)


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#28

Post napisał: Dudi1203 » 10 lut 2014, 02:05

cube000 pisze: Jakiego efektu mogę się spodziewać po roztaczaniu frezem?
Zaleznie od sprzętu :) spodziewalbym sie otworu okolo 0,3mm większego niz frez. Jesli wytaczać frezem to mniejszym niż otwór. Kamar chyba cos takiego prezentowal w temacie o swojej rewolwerówce


cube000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 197
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:31
Lokalizacja: okolice wwa

#29

Post napisał: cube000 » 10 lut 2014, 18:47

Ok koledzy, dzięki za informacje. Rzeczywiście są dostępne stalki mniejsze niż 8x8. Chyba spróbuję wykonać taki nóż z przygotówki 6x6. Widziałem, gdzieś tu na forum, temat o ostrzeniu noży to sobie zaraz poszukam i przejrzę dokładniej.
"Pomógłów" nie mogę rozdać, ale może Majkel jakieś kolegom wręczy ;)


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#30

Post napisał: majkel1987 » 11 lut 2014, 00:42

Poszły.
Temat chyba wyczerpany.
Dzięki kolegom za podpowiedzi.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”