łożyska do śruby napędowej

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
pavell
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 148
Rejestracja: 17 gru 2011, 11:13
Lokalizacja: z tąd

łożyska do śruby napędowej

#1

Post napisał: pavell » 16 maja 2012, 10:24

mam pytanie dotyczące łożyskowania śruby.
Od strony napędowej ,łożysko podwójne skośne dla solidnego zamocowania oraz wyeliminowanie luzów wzdłużnych..(pod śrubę kulową 1605 łożysko 3201 2RS)

a od strony przeciwnej podparte.. no właśnie najlepiej czym..
Łożyskiem samonastawnym, wahliwym, wzdłużnym czy po prostu zwykłym kulkowym

zapytam jeszcze o sprzęgła..
kłowe? mieszkowe?



Tagi:


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6354
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

Re: łożyska do śruby napędowej

#2

Post napisał: oprawcafotografii » 16 maja 2012, 11:39

Ja mam dwa takie same 3201 2RS, a koniec sruby zatoczony
po prostu tak, ze ma niewielki luz w lozysku i plywa sobie jak chce.

W kolejnej maszynie chyba zrobie lozysko slizgowe z nylonu.
A to po to, zeby sprawdzic czy przypadkiem nie poprawi kwestii wibracji sruby.

q


Autor tematu
pavell
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 148
Rejestracja: 17 gru 2011, 11:13
Lokalizacja: z tąd

#3

Post napisał: pavell » 16 maja 2012, 14:48

czym lub w jaki sposób podeprzeć łożysko z obu stron (czerwone strzałki)
Załączniki
strona napędowa.jpg
strona napędowa.jpg (13.97 KiB) Przejrzano 2497 razy


kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#4

Post napisał: kak » 16 maja 2012, 15:42

Wewnętrzny pierścień zaciśniety nakrętką na osi śruby a zewnęrzny zaciśnięty w obudowie łożyska.


Autor tematu
pavell
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 148
Rejestracja: 17 gru 2011, 11:13
Lokalizacja: z tąd

#5

Post napisał: pavell » 16 maja 2012, 17:23

ale między nakrętkę a łożysko włożyć jakąś podkładkę? (strzałka z lewej)
a łożysko z drugiej strony oparte jest o co... (strzałka z prawej)
o gwint śruby?


kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#6

Post napisał: kak » 16 maja 2012, 19:03

Jak początek gwintu jest przetoczony i ma kąt prosty do okoła, to tak.
Pod nakrętkę można dać jakąś podkładke, żeby tylko wewnęrzny pierścień łożyska dotykała. Od strony gwintu też, jakby miał za dużą średnice.


Autor tematu
pavell
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 148
Rejestracja: 17 gru 2011, 11:13
Lokalizacja: z tąd

#7

Post napisał: pavell » 21 maja 2012, 23:29

ze względu na to ,że chciałbym schować silniki krokowe w obrysie ramy
i przy tym NIE stosować przełożenia na paskach - wychodzi na to ,że nakrętka śruby kulowej
nie będzie zamontowana na środku karetki osi X,Z tylko przy jej krawędzi...
-czy może to mieć jakiś negatywny wpływ na pracę urządzenia?


kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#8

Post napisał: kak » 22 maja 2012, 02:03

Trudno wyczuć. Ja tak mam i wiele innych osób, chociażby z tego powodu że łatwiej nakrętke nasmarować.
Natomiast prawidłowe wydaje się zamocowanie nakrętki nie na środku tylko niżej, przy dolnych wózkach.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”