Łożyskowanie śruby napędowej

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

jacek-1210
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1027
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Radomsko

#11

Post napisał: jacek-1210 » 22 maja 2011, 20:04

Skrzydlaty pisze:Czy koncepcja wg. załączonego rysunku jest dobra? Pierścienie zewnętrzne łożysk będą z jednej strony zablokowane obudową z drugiej dociskane do niej (nie narysowałem tego), tak samo śruba - pierścienie wewnętrzne łożysk będą ściśnięte przez śrubę od strony gwintu oraz nakrętkę M12 z drugiej strony.

Po co między zewnętrznymi pierścieniami przekładka? Jeśli mówimy o tej samej koncepcji co na rysunku....

[ Dodano: 2010-08-16, 10:01 ]
A! Jeszcze kwestia tego co zostanie z gwintem po przetoczeniu śruby na fi12 - z tego co widzę gwintu zostanie niewiele ponad pół obwodu - to wystarczy na oparcie się łożyska? :???:
Nie wiem czy dobrze myślę, ale tak mi sie zdaje że przy takim montażu łożysk jak to pokazałeś na swoim rysunku to po dociągnięciu nakrętki na śrubie luż na łożyskach ulegnie zwiększeniu zamiast zmniejszeniu ? Czy łożyska nie powinny być zmontowane odwrotnie ? chyba że kasowanie luzu bedzie na zewnętrznym pierścieniu ?



Tagi:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”