Napięcie na obudowie silnka.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 21
- Rejestracja: 02 maja 2016, 23:16
- Lokalizacja: Warmia
Napięcie na obudowie silnka.
Witam, panowie podłączyłem silnik od pralki automatycznej (bez uziemienia) i na obudowie silnika jest napięcie w granicach 90V. Dodam że na drugim silniku jest dokładnie tak samo.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
to podłącz uziemienie ... ja miałem w garażu tak na wielu maszynach dopiero po wbiciu pręta w ziemie się sytuacja poprawiła inaczej wszystko mnie kopało.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 107
- Rejestracja: 18 lis 2016, 18:22
- Lokalizacja: Łęczyca łódzkie
Trochę wiedzy nie zaszkodzi. Z dzielnika napięcia nie ma prądu. Dzielnik napięcia, to dzielnik napięcia. Napięcie to różnica potencjałów. W tym przypadku 90V.strikexp pisze:Ale to jest tylko jakiś mały prąd z dzielnika napięcia
Trzeba sprawdzić przewód zasilający lub/i gniazdko sieciowe. Każde urządzenie w metalowej obudowie polecam podłączać z uziemieniem.
strikexp, jeśli do dwóch punktów o różnym potencjale podłączymy odbiornik dopiero przepływ elektronów spowoduje pojawienie się prądu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
No to trochę myślenia nie zaszkodzi. Silnik jest zasilany prądem zmiennym a uzwojenie w stosunku do obudowy ma pewną pojemność, inaczej mówiąc stanowi kondensator (zwykle o niewielkiej pojemności). Przy dużej impedancji miernika na zakresie napięciowym wskaże on wartość wynikającą z rozkładu napięcia w układzie szeregowym pojemność uzwojenia do obudowy - impedancja miernika. Znając impedancję wejściową miernika można tę pojemność wyliczyć.
Jeżeli chcemy mieć pewność, że to nie przebicie to:
a) mierzymy rezystancję między uzwojeniem a obudową, powinna być >>1MΩ;
b) włączamy szeregowo żarówkę (230V możliwie małej mocy) od obudowy silnika do masy (uziomu) (z zachowaniem odpowiedniej ostrożności !!!)
Jeśli nie zaświeci możemy zmierzyć prąd upływu - bezpieczny powinien być mniejszy od 10mA. Niezależnie od tego obudowę silnika należy uziemiać !!!.
Jeżeli chcemy mieć pewność, że to nie przebicie to:
a) mierzymy rezystancję między uzwojeniem a obudową, powinna być >>1MΩ;
b) włączamy szeregowo żarówkę (230V możliwie małej mocy) od obudowy silnika do masy (uziomu) (z zachowaniem odpowiedniej ostrożności !!!)
Jeśli nie zaświeci możemy zmierzyć prąd upływu - bezpieczny powinien być mniejszy od 10mA. Niezależnie od tego obudowę silnika należy uziemiać !!!.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 4689
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Prawda, ale z tym napięciem to dyskusyjna sprawawedlock pisze:A zabija nie napięcie tylko natezenie

Przynajmniej w kontekście "bezpiecznego napięcia".
Co do prądu z dzielnika napięcia to nie do końca racja. Prąd zawsze płynie, bez prądu nie był by możliwy pomiar napięcia. Nie kopałoby też owe 110V z obudowy silnika.
Już nie pamiętam dlaczego tak się dzieje że jest te 110V, dawno o tym czytałem. Ale wystarczy aby był mały kondensator pomiedzy fazą a obudową i juz prąd płynie bo to prąd przemienny

Jedyna rada to uziemić, tak jak to powinno być zrobione prawidłowo.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Coś czytałem, gdzieś słyszałem, piszę o rzeczach o których nie mam pojęcia.strikexp pisze: Nie kopałoby też owe 110V z obudowy silnika.
Już nie pamiętam dlaczego tak się dzieje że jest te 110V, dawno o tym czytałem..
Wymagana znajomość PODSTAW elektrotechniki. Skąd te 110V? Zmierzone napięcie będzie wynikało z wartości pojemności uzwojenie - obudowa i impedancji miernika i dla każdego silnika i miernika będzie inne.