Aby było ciekawiej, po rozmowie z ENEA okazało się że w moim złączu kontrolno -pomiarowym (szafie ) i tak rejon zwarł zero z ziemią.
Czy potwierdzacie taka praktykę u siebie ?
Może ktoś pomierzyć u siebie napięcie pomiędzy zerem i ziemią z szafy ?
falownik 1 f a zasilanie slinika 400V
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 lis 2008, 14:01
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Wszystko zależy od typu połączeń sieci, na przykład w TN-C mamy wspólne połączenie PE i N (PEN).
W sieciach które najczęściej obecnie występują, zawsze w pewnym miejscu mamy połączenie PE i N (np. w złączu kablowym). Proponuję zapoznać się z systemami sieci i rozpoznac jakie występują w miejscu instalacji obrabiarki.
W systemach napędowych ważne jest aby wszystkie urządzenia były skutecznie połączone z przewodem ochronnym PE lub PEN.
W sieciach które najczęściej obecnie występują, zawsze w pewnym miejscu mamy połączenie PE i N (np. w złączu kablowym). Proponuję zapoznać się z systemami sieci i rozpoznac jakie występują w miejscu instalacji obrabiarki.
W systemach napędowych ważne jest aby wszystkie urządzenia były skutecznie połączone z przewodem ochronnym PE lub PEN.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1316
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież
Dziękuję za odpowiedź.
Niestety mam pewne braki w edukacji energetycznej i stąd moje zdziwienie, że przewód zerowy jest łączony z uziemieniem.
Jakoś tak zapamiętałem, że skoro prowadzi się osobno i zero i ziemię, to muszą być na innych potencjałach i musi występować między nimi napięcie.
Sugestię tę pogłębiał fakt, że kiedyś za dzieciaka, mierzyłem wartość napięcia pomiędzy zerowanym bolcem w gniazdku a kaloryferem.
Oczywiście przyjąłem, za pewnik ze rura wodociągowa jest zakopana w ziemi i jest na jej potencjale. Co wcale nie jet takie oczywiste i pewne.
pozdrawiam
Niestety mam pewne braki w edukacji energetycznej i stąd moje zdziwienie, że przewód zerowy jest łączony z uziemieniem.
Jakoś tak zapamiętałem, że skoro prowadzi się osobno i zero i ziemię, to muszą być na innych potencjałach i musi występować między nimi napięcie.
Sugestię tę pogłębiał fakt, że kiedyś za dzieciaka, mierzyłem wartość napięcia pomiędzy zerowanym bolcem w gniazdku a kaloryferem.
Oczywiście przyjąłem, za pewnik ze rura wodociągowa jest zakopana w ziemi i jest na jej potencjale. Co wcale nie jet takie oczywiste i pewne.
pozdrawiam
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1316
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież
Witajcie.
Dla ciągłości wątku.
Mój nieprzełączalny w trójkąt silnik, podłączyłem bezpośrednio do falownika.
Falownik puściłem na autotunig. Przeszło bez błędów.
Silnik spokojnie ruszył i kręcił bez problemu. Na niskim biegu powierciłem testowo jakieś twarde alu 10 mm wiertłem fi20 mm. Jechałem jak w masło.
Jednak na najwyższym biegu (silnik nominalnie 1440 / 6 bieg 1600) niestety wiertarka staneła.
Kwalifikacja do wymiany silnika albo przyłącza na 3 f . Ale to dodatkowy 1000 pln.
pozdrawiam
Dla ciągłości wątku.
Mój nieprzełączalny w trójkąt silnik, podłączyłem bezpośrednio do falownika.
Falownik puściłem na autotunig. Przeszło bez błędów.
Silnik spokojnie ruszył i kręcił bez problemu. Na niskim biegu powierciłem testowo jakieś twarde alu 10 mm wiertłem fi20 mm. Jechałem jak w masło.
Jednak na najwyższym biegu (silnik nominalnie 1440 / 6 bieg 1600) niestety wiertarka staneła.
Kwalifikacja do wymiany silnika albo przyłącza na 3 f . Ale to dodatkowy 1000 pln.
pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Jeżeli stanęła, to z jakim komunikatem błędu na falowniku ?piromarek pisze: wiertarka staneła.
Stanęła przed osiągnięciem obrotów nominalnych, czy dopiero pod obciążeniem ?
Musisz mieć świadomość, że silnik podłączony w gwiazdę "widzi" mniejsze napięcie na uzwojeniu niż podłączony w trójkąt, zobacz wykres momentu w funkcji napięcia dla silnika indukcyjnego, zobaczysz, że charakterystyczną cechą jest utknięcie silnika przy dużym momencie i małym napięciu. Jest to powód, dla którego nie stosuje się w tym przypadku regulacji obrotów poprzez zmianę napięcia.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1316
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież
Łe , spanikowałem i stop nacisnąłem na falowniku.
Może coś w historii alertów jest zapisane - zobaczę.
Zatrzymała się pod obciążeniem ( wiertło 10 w aluminium). Jak widzisz przełożenie większe niż obroty silnika. Ale już nie chciała ruszyć bez obciążenia. Musiałem zmienić przełożenie i porylać wrzecionem.
Nie wiem jak powinno być skalar czy wektor ustawiony.
Nie wiem co się zrobiło po autotuningu bo opis tego falownika jest mniej niż skromny.
Może coś w historii alertów jest zapisane - zobaczę.
Zatrzymała się pod obciążeniem ( wiertło 10 w aluminium). Jak widzisz przełożenie większe niż obroty silnika. Ale już nie chciała ruszyć bez obciążenia. Musiałem zmienić przełożenie i porylać wrzecionem.
Nie wiem jak powinno być skalar czy wektor ustawiony.
Nie wiem co się zrobiło po autotuningu bo opis tego falownika jest mniej niż skromny.