Proces produkcji wału korbowego (2T)
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2010, 20:59
- Lokalizacja: gorzów
Proces produkcji wału korbowego (2T)
Witam. Chciałbym zbudować o większym skoku, ponadwymiarowy, wysokoobrotowy wał korbowy do silnika dwusuwowego, konkretnie minarelli horizontal. Seryjny skok to 39,2 mm, dążę do 50 mm. W związku z tym interesują mnie informacje na temat procesu produkcji takich wałów.
Przykładowy wał do tego silnika LINK
Wał miałby kręcić ok. 12 tyś., przenosić moc ok. 25-30 KM. Pomijam już fakt wyważania zestawu, tym można zająć się później. Interesuje mnie raczej materiał i poszczególne procesy. Myślałem o precyzyjnym toczeniu cnc na podstawie stworzonego projektu 3d - . Dużym problemem jest też idealna symetria otworów pod czop oraz jego równoległość względem osi obrotu. Byłbym wdzięczny za pomoc, gdyż szukałem jej na kilku forach i nie dostałem konkretnej odpowiedzi. Z góry dzięki
Przykładowy wał do tego silnika LINK
Wał miałby kręcić ok. 12 tyś., przenosić moc ok. 25-30 KM. Pomijam już fakt wyważania zestawu, tym można zająć się później. Interesuje mnie raczej materiał i poszczególne procesy. Myślałem o precyzyjnym toczeniu cnc na podstawie stworzonego projektu 3d - . Dużym problemem jest też idealna symetria otworów pod czop oraz jego równoległość względem osi obrotu. Byłbym wdzięczny za pomoc, gdyż szukałem jej na kilku forach i nie dostałem konkretnej odpowiedzi. Z góry dzięki
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7549
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Wal możesz robić z dwóch polówek albo w calości i dopiero wtedy możesz rozciąć.
Zanieś to do jakiegoś zakladu i zobacz co Ci powiedzą.
Robiąc wal w calości możesz zrobić w obydwu polówkach otwór pod sworzeń a tym samym symetria będzie. Choć z racji dlugich czopów będzie trochę klopotu.fiecio931 pisze: Dużym problemem jest też idealna symetria otworów pod czop
Zanieś to do jakiegoś zakladu i zobacz co Ci powiedzą.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7549
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
A na zdjęciu wyglądal na dluższy.Czop stosunkowo krótki - 37 mm, fi 16 mm
Nie chce Ci pisać glupot bo to trochę nie moja dzialka, ale z twardością to bym nie przesadzal,dal bym tak max. do 45HRC-dalej jest coraz bardziej krucho.fiecio931 pisze:Jaki materiał użyć na tak dość wysilony wał ? Myślałem o 40-50 HRC.
Tylko co po wytoczeniu ? Czy taki materiał jest w jakiś sposób utwardzany, poddawany innym procesom ?
Material to np. 40 HM, 40HGS, i wiele innych.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2010, 20:59
- Lokalizacja: gorzów
Trochę polemiki na temat procesu produkcji:
http://wueska.pl/viewtopic.php?f=23&t=7602
Znalazłem też informację na temat materiału z którego są robione wały do tego silnika:
http://skutercentrum.pl/wal-korbowy-mal ... ludix.html
http://wueska.pl/viewtopic.php?f=23&t=7602
Znalazłem też informację na temat materiału z którego są robione wały do tego silnika:
http://skutercentrum.pl/wal-korbowy-mal ... ludix.html
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 748
- Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
IMHO łatwiej tak wał zrobić niż poprawnie zaprojektować.
Po drugie chyba taniej wyjdzie kupić gotowca. Niemniej jednak proponował bym tak:
1. Toczyć połówki wału z materiału jak kolega wyżej coś koło 40HM , Stal "18 Ni Cr Mo 5" nie istnieje, natomiast stal o podobnym składzie pierwiastkowym to 34HNM (podaję stare oznaczenia).
Stal ta nadaje się na tego typu wał. Toczyć z naddatkami w kłach, wykonać otwór na sworzeń stopy korbowodu z naddatkiem oraz wybranie pod stopę, ewentualne wycięcia na przeciwwagach, kanałki wpustowe, wielowypusty, ulepszać cieplnie w atmosferach, szlifować czopy, otwór, gwint, wielowypusty, powierchnie pod simmeringi, wprasować sworzeń korbowodu, zakładać, wywarzać i jeździć.
Chyba 1400zł nie starczy.
Po drugie chyba taniej wyjdzie kupić gotowca. Niemniej jednak proponował bym tak:
1. Toczyć połówki wału z materiału jak kolega wyżej coś koło 40HM , Stal "18 Ni Cr Mo 5" nie istnieje, natomiast stal o podobnym składzie pierwiastkowym to 34HNM (podaję stare oznaczenia).
Stal ta nadaje się na tego typu wał. Toczyć z naddatkami w kłach, wykonać otwór na sworzeń stopy korbowodu z naddatkiem oraz wybranie pod stopę, ewentualne wycięcia na przeciwwagach, kanałki wpustowe, wielowypusty, ulepszać cieplnie w atmosferach, szlifować czopy, otwór, gwint, wielowypusty, powierchnie pod simmeringi, wprasować sworzeń korbowodu, zakładać, wywarzać i jeździć.
Chyba 1400zł nie starczy.