




dobór materiału, ew. obliczenia
Tak na oko, to z czego byś nie zrobił, to powinno wytrzymać, bo tam będzie prawie tylko praca na rozciąganie.
I taka odpowiedź jest bardzo OK, czyli modyfikujesz do użytku wewnętrznego i na swoje ryzyko.
Otóż w seryjnej produkcji stosuje się to, co najmniejszym kosztem zapewni wymaganą minimalną funkcjonalność. Tam gdzie nie ma wymogu wytrzymałości pokaże się plastik - łatwiejszy w formowaniu i czasem tańszy w danym produkcie. Również w przemyśle motoryzacyjnym. Wszystkie branże z wymaganiami bezpieczeństwa- dźwignice, kopalnie i lotnictwo itp mają rozwinięte swoje wewnętrzne normy, ale i tak są przewymiarowane. Nie wiem na ile cykli, ale nie sądzę, żeby z tego warunku cokolwiek dobierano. Będzie tabelka, z której dla danych wytrzymałości zbuduje się obiekt/element, który z nawiązką spełni wymogi zmęczeniowe.melonmelon pisze: ↑25 kwie 2022, 21:31Podziwiam Was.
Ma ktoś wiedzę jakie stale stosuje się w podwoziach, nadwoziach i dlaczego?
Widział wpływ Re na ilość cykli?
Temat zawsze powraca, podobnie jak przednie zawieszenie w motocyklach.
Wiem, można stosować S1100QL, nawet się stosuje. W dźwigach. Wiecie na ile cykli projektuje się dźwigi np. 200Mg?