Projekt flanszy oraz jej współosiowość
: 23 sie 2021, 20:52
Witam, projektuję flansze łączącą silnik z pompą - zarówno na silniku jak i pompie są otwory pod połączenie kołnierzowe. W środku flanszy jest sprzęgło elastyczne. Flansza to dwie blachy (1 od strony pompy, 2 od strony silnika) pomiędzy którymi jest rura i to wszystko usztywnione żebrami.
Moje pytanie brzmi:
Jaką tolerancję płaskości i chropowatość przyjęlibyście na płaszczyznach do połączenia kołnierzowego? Nie mam danych ile wynoszą te wartości na silniku i pompie ale widać, że są obrobione dodatkowo. Wstępnie pomyślałem o chropowatości Ra6,3 i płaskości 0,4 na obydwie strony przyłączy. Dodatkowo równoległość 1 względem 2 płaszyczyzny też 0,4. Koncentryczność otworów pod "czopy" silnika i pompy też nadaję ale to już zależy ile sprzęgło może skompensować.
Dobrze kombinuję?
Dodatkowo żeby sprawdzić współosiowość otworów to jedynie opcja mieć sprawdzian czy można takie coś zlecić na zewnątrz i ile taka usługa może kosztować? Chodzi o koncentryczność otworów fi170 i oddalonego od niego o 210mm otworu fi240
Pozdrawiam
Moje pytanie brzmi:
Jaką tolerancję płaskości i chropowatość przyjęlibyście na płaszczyznach do połączenia kołnierzowego? Nie mam danych ile wynoszą te wartości na silniku i pompie ale widać, że są obrobione dodatkowo. Wstępnie pomyślałem o chropowatości Ra6,3 i płaskości 0,4 na obydwie strony przyłączy. Dodatkowo równoległość 1 względem 2 płaszyczyzny też 0,4. Koncentryczność otworów pod "czopy" silnika i pompy też nadaję ale to już zależy ile sprzęgło może skompensować.
Dobrze kombinuję?
Dodatkowo żeby sprawdzić współosiowość otworów to jedynie opcja mieć sprawdzian czy można takie coś zlecić na zewnątrz i ile taka usługa może kosztować? Chodzi o koncentryczność otworów fi170 i oddalonego od niego o 210mm otworu fi240
Pozdrawiam