Witam.
W związku z tym że jestem absolutnie nieelektryczny proszę Kolegów o pomoc.
Mianowicie chodzi o zmianę kierunku obrotów silnika ( 0,75 kw jednofazowy 2800 rmp).
Poniżej zdjęcia.
Pozdrawiam.
Edyta:
na mój chłopski rozum trzeba podłączyć blaszką:
U1 z Z2
V1 z U2
ale co z pozostałymi kabelkami?
Zmiana kierunku obrotu silnika 230v
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 187
- Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Zmiana kierunku obrotu silnika 230v
Kolego blaszki przekręć dokładnie tak jak napisałeś, dodatkowo musisz zamienić połączenia fazy i N tak jak na schemacie. Fazę łączysz do U2 a N do V2.
Pozdrawiam
Tomek
Pozdrawiam
Tomek
KEEP CALM AND AUTOMATE
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 122
- Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
- Lokalizacja: Polska
Re: Zmiana kierunku obrotu silnika 230v
Zrozumialem ze bialy kabelek to L(faza) a brazowy to N. Po takim podlaczeniu silnik sie kreci w dobrym kierunku ale caly sie trzesie i chyba nie rozpedza sie na maxa. Gdzie znajduje sie blad?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Zmiana kierunku obrotu silnika 230v
Pewnie podłączyłeś odwrotnie uzwojenia i teraz główne robi za pomocnicze...
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 122
- Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
- Lokalizacja: Polska
Re: Zmiana kierunku obrotu silnika 230v
Po zmianie ustawienia blaszek U1 z Z2, V1 z U2 silnik działa. Fazy i N nie zamieniałem.
Czy w takim razie wszystko jest dobrze podłączone?
Czy w takim razie wszystko jest dobrze podłączone?
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 187
- Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Zmiana kierunku obrotu silnika 230v
Cześć
Pisząc o zmianie podłączenia fazy i N miałem na myśli połączenie zasilania do silnika, "biały kabelek" to wewnętrzne połączenie którego nie trzeba ruszać. Nie widać tego dokładnie ze zdjęć, ale po przepięciu białego kabelka pewnie pozbawiłeś silnika kondensatora rozruchowego a włączony został tylko kondensator pracy, stąd te drgania, silnik chciał wystartować, ale nie dał rady.
Którymi przewodami doprowadzasz napięcie do silnika?
Pozdrawiam
Tomek
Pisząc o zmianie podłączenia fazy i N miałem na myśli połączenie zasilania do silnika, "biały kabelek" to wewnętrzne połączenie którego nie trzeba ruszać. Nie widać tego dokładnie ze zdjęć, ale po przepięciu białego kabelka pewnie pozbawiłeś silnika kondensatora rozruchowego a włączony został tylko kondensator pracy, stąd te drgania, silnik chciał wystartować, ale nie dał rady.
Którymi przewodami doprowadzasz napięcie do silnika?
Pozdrawiam
Tomek
KEEP CALM AND AUTOMATE
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 122
- Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
- Lokalizacja: Polska
Re: Zmiana kierunku obrotu silnika 230v
Witam
Mam problem z kolejnym silnikiem.
Silnik działa ale gdy puszczam włącznik przestaje się kręcić.
Co źle podłączyłem Koledzy?
Mam problem z kolejnym silnikiem.
Silnik działa ale gdy puszczam włącznik przestaje się kręcić.
Co źle podłączyłem Koledzy?