podłączenie silnika
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 gru 2015, 14:58
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
podłączenie silnika
Witam, jest ktoś w stanie wytłumaczyć jaki kolor kabla za co odpowiada, jak podłączyć oraz co potrzebuje dokupić aby odpalić ten silnik :
Chcę go wykorzystać do budowy niewielkiej tokarki do drewna.
Chciałbym móc sterować obrotami , podłączyć pod 230V
Silnik SOLE
AC-EL
Type . 20584 418
Made in ITALY
230/240V 50Hz
MU 2-1 / 4-43-A
Prosiłbym o wytłumaczenie raczej jak do słupa/
Dzięki.
Chcę go wykorzystać do budowy niewielkiej tokarki do drewna.
Chciałbym móc sterować obrotami , podłączyć pod 230V
Silnik SOLE
AC-EL
Type . 20584 418
Made in ITALY
230/240V 50Hz
MU 2-1 / 4-43-A
Prosiłbym o wytłumaczenie raczej jak do słupa/
Dzięki.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7642
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
to silnik z pralki - jak wiesz zapewne.
bez reszty elektroniki będzie się rozbiegał do niebezpiecznych obrotów.
trzeba by znaleźć schemat pralki z której pochodzi silnik i dociec co i gdzie.
żółte przewody to wyprowadzenia prądniczki tacho - daje informację zwrotną o obrotach.
możesz popróbować ( bezpiecznie ) połączenia stosując trafo bezpieczeństwa na 24v.
mam taki silnik i trochę się bawiłem nim.
też miałem go stosować do tokarki do drewna
ale mi przeszło - wolę falownik i mały silnik na 3 fazy.
lub 36v z hulajnogi.
pozdrawiam.
to silnik z pralki - jak wiesz zapewne.
bez reszty elektroniki będzie się rozbiegał do niebezpiecznych obrotów.
trzeba by znaleźć schemat pralki z której pochodzi silnik i dociec co i gdzie.
żółte przewody to wyprowadzenia prądniczki tacho - daje informację zwrotną o obrotach.
możesz popróbować ( bezpiecznie ) połączenia stosując trafo bezpieczeństwa na 24v.
mam taki silnik i trochę się bawiłem nim.
też miałem go stosować do tokarki do drewna
ale mi przeszło - wolę falownik i mały silnik na 3 fazy.
lub 36v z hulajnogi.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 gru 2015, 14:58
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 607
- Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
- Lokalizacja: Bedzin
Kupiłem podobny silniczek ARISTON - napięcie zasilania 195V, częstotliwość max ( do 17000 obr/min ) 310 Hz. Podłączyłem go do falownika Varispeed Omron, poustawiałem wszystkie parametry silnika i uruchomiłem. Pracuje fantastycznie, pełna regulacja prędkości od 0 do 17 tyś, pełna moc na niskich obrotach, pełny moment obrotowy, pracuje cicho bez pisków i buczeń. Planuje wykorzystać go do wiertarki wysoko obrotowej przy wykorzystaniu przekładni pasowej przynajmniej 1:5. Nie wiem dokąd idzie ten niebieski przewód z tyłu silniczka, być może to uziemienie korpusu. Czyli dwa przewody to tacho, jeden ( przypuszczalnie uziemienie ) i trzy przewody zasilanie trójfazowe. Te trzy przewody zasilają silnik.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 gru 2015, 14:58
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 gru 2015, 14:58
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
podłączenie silnika
Obie są od pralki Hoover , przyda się to do podłączenia.?
W takim razie ktoś napisze co i jak z podłączeniem do sieci i regulatora obrotów?
W takim razie ktoś napisze co i jak z podłączeniem do sieci i regulatora obrotów?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 gru 2015, 14:58
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
podłączenie silnika
Dwa pierwsze od góry czerwony i zielony zasilanie. Działa wszystko . Regulator nożny ze starej maszyny do szycia . Wszystko z odzysku wszystko działą. Dzięki