Falownik Omron V1000 1,5kw 3f; unieruchomienie silnika
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 593
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
- Lokalizacja: Siedlce
Falownik Omron V1000 1,5kw 3f; unieruchomienie silnika
Czy jest taka możliwość, by za pomocą falownika zablokować silnik na kilka chwil (do wymiany narzędzia) w jednym położeniu? Tak by się nie obrócił, trzymał po prostu jakimś tam momentem w jednym, byle jakim położeniu?
Tagi:
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Nie bardzo ....Czy jest taka możliwość, by za pomocą falownika zablokować silnik na kilka chwil (do wymiany narzędzia) w jednym położeniu? Tak by się nie obrócił, trzymał po prostu jakimś tam momentem w jednym, byle jakim położeniu?
A przynajmniej nie zwykłym falownikiem za 800zł...
Jak chcesz to zrobić budżetowo to piszesz makro aby silnik leciał na najmniejszych obrotach, jak czujnik wykryje miejsce w którym ma falownik stanąć załączasz hamulec na silniku lub jakiś pneumatyczny na osi i jednocześnie stopujesz elektrycznie silnik....
Wtedy zmiana narzędzia , zwolnienie hamulca i ogień...
Przynajmniej ja to u siebie tak widzę....
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 593
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
- Lokalizacja: Siedlce
Mhmmmm..
Nie wiem czy nie prościej mi będzie zrobić sobie klucz jakiś ze sprzęgłem który to np przy 2Hz na falowniku założę na nakrętkę, dokręci mi ją a na lewych obrotach odkręci ^^.
Problem jest taki, że nie mam za bardzo jak blokować sobie osi by mocniej dokręcić frez, nie było by problemu gdyby było miejsce na klucz, no ale go nie ma ^^.
Nie wiem czy nie prościej mi będzie zrobić sobie klucz jakiś ze sprzęgłem który to np przy 2Hz na falowniku założę na nakrętkę, dokręci mi ją a na lewych obrotach odkręci ^^.
Problem jest taki, że nie mam za bardzo jak blokować sobie osi by mocniej dokręcić frez, nie było by problemu gdyby było miejsce na klucz, no ale go nie ma ^^.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2920
- Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
- Lokalizacja: gdzieś
Nie sądzę, że na bardzo małej częstotliwości uzyskasz moment pozwalający na odkręcenie i dokręcenie jakiejkolwiek nakrętki. Na zwykłym silniku z przekładnią owszem, ale nie na osi wysokoobrotowego wrzeciona.
A w stanie zahamowania to już zupełnie nie ma mowy. Typowy falownik nie trzyma żadnego momentu kiedy silnik ma być zatrzymany.
A w stanie zahamowania to już zupełnie nie ma mowy. Typowy falownik nie trzyma żadnego momentu kiedy silnik ma być zatrzymany.