Witam,
to mój pierwszy post, jednak forum czytam od dobrych 3lat.
Mam problem, który nie do końca wiem jak rozwiązać.
Moim zadaniem jest zaprojektowanie pewnego (nie będę wchodził w szczegóły, bo to w sumie nie jest istotne) mechanizmu. Moje pytanie brzmi, jak w prosty sposób sterować pracą silnika trójfazowego, oczywiście w grę wchodzi falownik. Chodzi o sterowanie jego prędkością obrotową w zależności od położenia czujnika (-ów).
W momencie dojechania do czujnika, silnik zwalnia, układ będzie tak zaprojektowany, że w tym momencie ruch posuwisto-zwrotny nie będzie realizowany (prawdopodobnie za sprawą mech. Krzywkowego), chodzi o manipulację czasem w jakim ma on zostać, żeby za szybko się nie ‘cofnął’.
Za pomocą sterownika PLC bardzo łatwo realizowałoby się wyłączanie i włączanie silnika, ale nie wiem czy idzie połączyć go z falownikiem żeby móc regulować prędkość obrotową. Przy wyłączaniu silnik robi jeszcze kilka obrotów żeby się zatrzymać, więc to wpływa na regulację i będzie mało precyzyjna, analogicznie przy jego włączaniu.
Myślę, że w miarę opisałem o co chodzi, ewentualnie, jeżeli macie jakieś inne pomysły, również chętnie wysłucham.
Słaby ze mnie elektronik, nie znam się za bardzo na możliwościach w tym zakresie.
Sterowanie prędkością obrotową silnika trójfazowego
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Większość falowników ma wejścia cyfrowe, do nich możesz podłączyć czujniki położenia (najprościej będzie chyba użyć indukcyjnych ). Po otrzymaniu sygnału na danym wejściu, falownik zmieni prędkość na zaprogramowaną dla danego zakresu położeń.robertgt3 pisze:sterowanie jego prędkością obrotową w zależności od położenia czujnika (-ów).
Szybkie hamowanie falownikiem zwykle wymaga podłączenia rezystora hamującego.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 gru 2010, 17:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
dzięki za szybką odpowiedź.
tak, w grę wchodzą oczywiście czujniki indukcyjne. Czyli rozumiem, że generalnie nie jet to skomplikowane. Czy programowanie falownika odbywa się poprzez pisanie programu, czy z poziomu menu falownika?
Co rozumiesz poprzez "szybkie hamowanie"? (np. w ciągu jednej sekundy o polowe obrotów silnika - szybkie czy nie? )
Wynika, że układ z falownikiem i czujnikiem, raczej będzie zdawał egzamin.
tak, w grę wchodzą oczywiście czujniki indukcyjne. Czyli rozumiem, że generalnie nie jet to skomplikowane. Czy programowanie falownika odbywa się poprzez pisanie programu, czy z poziomu menu falownika?
Co rozumiesz poprzez "szybkie hamowanie"? (np. w ciągu jednej sekundy o polowe obrotów silnika - szybkie czy nie? )
Wynika, że układ z falownikiem i czujnikiem, raczej będzie zdawał egzamin.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Dla przykładu załączam instrukcję do starszego, ale łatwego w parametryzowaniu falownika. W innych jest podobnie. To powinno wyjaśnić wątpliwości.robertgt3 pisze:Czyli rozumiem, że generalnie nie jet to skomplikowane. Czy programowanie falownika odbywa się poprzez pisanie programu, czy z poziomu menu falownika?
- Załączniki
-
- 6SE92_MM3_Standard_DTR_pl.pdf
- (1.59 MiB) Pobrany 1331 razy
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ