Przepraszam, nie wyrazilem sie jasno, wyjasniam ponizej

to duży prąd... trzeba by zastosaować rezystor o niskiej wartości i wytrzymujący taki prąd... i wstawić go w fazędenis2k1 pisze: Prad w silniku do mierzenia okolo 20A.
jeśli zastosujemy bardzo małą wartośc rezystancji.. trzeba będzie wstawić wzmacniacz operacyjny do wzocnienia (również proporcjonalnie) wartości napięcia... tak aby dawał wartość napięcia "czytelną" dla wejścia sterującego falownikadenis2k1 pisze:przetwornik prad-napiecie
fakt... masz racjędenis2k1 pisze:Myslałem raczej o transformatorze na pierscieniu ferrytowym zakladanym na jeden przewod fazowy, dopiero wtedy wzmocnienie napiecia na wzm oper. i jakis prostownik liniowy. Troche mi sie nie podoba podlaczenie do falownika napiecia bez separacji galwanicznej.
jones napisał w dziale poświęconym ograniczniu prądu (w sterownikach silników krokowych)jones pisze:Simple linear Hall effect sensors require a small regulated bias current between two of their terminals, and they generate a DC voltage proportional to the magnetic field on a third terminal. The magnetic field across the gap sawed in the ferrite core is proportional to the current through the wire, and therefore, the voltage reported by the Hall effect sensor will be proportional to the current.