O elektrodzie też masz nikłe pojęcie a krytykujesz ją jakbyś wiedział wszystko co się na niej dzieje.
Silniki z dysków HDD czy z napędów CD/DVD są uruchamiane przez wiele osób. Na elektrodzie jest mnóstwo tematów na ten temat. Efekty są bardzo dobre. To po prostu działa. I to działa nawet osobom z elektrody

Chciałeś żebym się odczepił, więc proszę: odczepię się, gdy tylko Ty się odczepisz od użytkowników elektrody. Bo póki co każdy Twój kolejny post na tym forum ma taki sam przekaż: na elektrodzie nikt się na niczym nie zna, sami teoretycy, niechętni do pomocy, itp.
Wiele osób może i do tego pasuje, ale nie wszyscy. Nie można wrzucać wszystkich do jednego worka.
Yarec: Tu sprawa jest bardziej skomplikowana. Silnik musi mieć komutację a więc zmiana kierunku podłączenia uzwojenia musiała by być odpowiednikiem zmiany kierunku uzwojenia w silniku szczotkowym. A więc w silniku bezszczotkowym musowo przy okazji zmienić to co odpowiada za komutację. Czyli zmienić kierunek czujnika Halla jeżeli komutacja jest na czujnikach Halla.
Ale oczywiście w praktyce nikt tak nie robi bo i po co? Mając czujniki Halla można zmienić kierunek obrotów silnika bez zmieniania podłączenia uzwojeń.
Jeżeli komutacja jest oparta na Back EMF to nic nie trzeba zmieniać (poza zmianą kierunku jednego z uzwojeń). Wtedy zmiana kierunku obrotów jest możliwa tylko przez zmianę kierunku połączenia uzwojeń (no, nie licząc przeróbek mechanicznych silnika).