Silnik DC 24V dużej mocy
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 530
- Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
- Lokalizacja: zakopane podhale
- Kontakt:
Silnik DC 24V dużej mocy
Witam szukam silnika DC 24V dużej mocy w granicach 2-4KW silnik może być z przekładnią lub bez, silnik do pracy ciągłej będzie jako napęd.
Myślałem nad silnikiem z wyciągarki
http://allegro.pl/silnik-wyciagarka-120 ... 78070.html
Tylko nie wiem czy on może ciągle pracować
macie jakieś inne propozycje?
Myślałem nad silnikiem z wyciągarki
http://allegro.pl/silnik-wyciagarka-120 ... 78070.html
Tylko nie wiem czy on może ciągle pracować
macie jakieś inne propozycje?
Tagi:
-
- Posty w temacie: 5
Ok, ale to po weekendzie;)
Będę też w tygodniu na złomie, a widziałem dzisiaj że rozbierali na części 5 wózków Linde, bocznych, wysokiego składowania. Były dosyć świeże, 4-5 latki.
Co do ciągłości pracy silnika, na tabliczce będzie miał kolega oznaczenia S...
Tu jest opis:
Rodzaje pracy silników elektrycznych.
Praca ciągła - S1
Praca z obciążeniem stałym, trwającym tak długo aż zostanie osiągnięty stan równowagi cieplnej.
Praca dorywcza - S2
Praca z obciążeniem stałym, trwającym przez określony czas, krótszy niż czas potrzebny do osiągnięcia równowagi cieplnej, i następującym po tym czasie postojem, trwającym tak długo aż ustalona temperatury nie będzie się różnić o więcej niż 2oC od temperatury czynnika chłodzącego.
Praca okresowa przerywana - S3
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas pracy przy obciążeniu stałym i czas postoju. Przy tym rodzaju pracy okres jest taki, że prąd rozruchowy nie wpływa w sposób znaczący na nagrzewanie się maszyny.
Praca okresowa przerywana z rozruchem - S4
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje znaczący (ze względów cieplnych) czas rozruchu, czas pracy przy obciążeniu stałym i czas postoju.
Praca okresowa przerywana z hamowaniem elektrycznym - S5
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas rozruchu, czas pracy przy obciążeniu stałym, czas szybkiego hamowania elektrycznego oraz czas postoju.
Praca okresowa długotrwała z przerwami jałowymi - S6
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas pracy przy obciążeniu stałym i czas pracy przy biegu jałowym. W tym rodzaju pracy nie występuje czas postoju.
Praca okresowa długotrwała z hamowaniem elektrycznym - S7
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas rozruchu, czas pracy przy obciążeniu stałym oraz czas hamowania elektrycznego. W tym rodzaju pracy nie występuje czas postoju.
Praca okresowa długotrwała ze zmianami prędkości obrotowej - S8
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas pracy przy obciążeniu stałym odpowiadającym określonej uprzednio prędkości obrotowej i z jednego lub kilku czasów pracy przy innych obciążeniach odpowiadających innym prędkościom obrotowym (osiąganym np. przez zmianę liczby biegunów w przypadku silników indukcyjnych). W tym rodzaju pracy nie występuje czas postoju.
Praca z nieokresowymi zmianami obciążenia i prędkości obrotowej - S9
Praca, przy której na ogół obciążenie i prędkość obrotowa zmieniają się nieokresowo w dopuszczalnym zakresie. Praca ta obejmuje często przeciążenia, które mogą przekraczać znacznie pełne obciążenie.
Będę też w tygodniu na złomie, a widziałem dzisiaj że rozbierali na części 5 wózków Linde, bocznych, wysokiego składowania. Były dosyć świeże, 4-5 latki.
Co do ciągłości pracy silnika, na tabliczce będzie miał kolega oznaczenia S...
Tu jest opis:
Rodzaje pracy silników elektrycznych.
Praca ciągła - S1
Praca z obciążeniem stałym, trwającym tak długo aż zostanie osiągnięty stan równowagi cieplnej.
Praca dorywcza - S2
Praca z obciążeniem stałym, trwającym przez określony czas, krótszy niż czas potrzebny do osiągnięcia równowagi cieplnej, i następującym po tym czasie postojem, trwającym tak długo aż ustalona temperatury nie będzie się różnić o więcej niż 2oC od temperatury czynnika chłodzącego.
Praca okresowa przerywana - S3
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas pracy przy obciążeniu stałym i czas postoju. Przy tym rodzaju pracy okres jest taki, że prąd rozruchowy nie wpływa w sposób znaczący na nagrzewanie się maszyny.
Praca okresowa przerywana z rozruchem - S4
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje znaczący (ze względów cieplnych) czas rozruchu, czas pracy przy obciążeniu stałym i czas postoju.
Praca okresowa przerywana z hamowaniem elektrycznym - S5
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas rozruchu, czas pracy przy obciążeniu stałym, czas szybkiego hamowania elektrycznego oraz czas postoju.
Praca okresowa długotrwała z przerwami jałowymi - S6
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas pracy przy obciążeniu stałym i czas pracy przy biegu jałowym. W tym rodzaju pracy nie występuje czas postoju.
Praca okresowa długotrwała z hamowaniem elektrycznym - S7
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas rozruchu, czas pracy przy obciążeniu stałym oraz czas hamowania elektrycznego. W tym rodzaju pracy nie występuje czas postoju.
Praca okresowa długotrwała ze zmianami prędkości obrotowej - S8
Szereg identycznych okresów pracy, z których każdy obejmuje czas pracy przy obciążeniu stałym odpowiadającym określonej uprzednio prędkości obrotowej i z jednego lub kilku czasów pracy przy innych obciążeniach odpowiadających innym prędkościom obrotowym (osiąganym np. przez zmianę liczby biegunów w przypadku silników indukcyjnych). W tym rodzaju pracy nie występuje czas postoju.
Praca z nieokresowymi zmianami obciążenia i prędkości obrotowej - S9
Praca, przy której na ogół obciążenie i prędkość obrotowa zmieniają się nieokresowo w dopuszczalnym zakresie. Praca ta obejmuje często przeciążenia, które mogą przekraczać znacznie pełne obciążenie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1214
- Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
- Lokalizacja: nie ważne
Warto odnotować że silnik, szczególnie prądu stałego to jest zwykła szpulka drutu i jako element masowy ma bezwładność cieplną oraz pojemność którą może długotrwale znosić.
Oraz to że wszystkie S... odnoszą się do pełnej mocy napędu więc jeżeli praktycznie ograniczymy obciążenie do 75% to robi się S1.
Na wszelki wypadek termistor i po kłopocie.
Oraz to że wszystkie S... odnoszą się do pełnej mocy napędu więc jeżeli praktycznie ograniczymy obciążenie do 75% to robi się S1.
Na wszelki wypadek termistor i po kłopocie.
Pasjonat
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 530
- Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
- Lokalizacja: zakopane podhale
- Kontakt:
To nie są silniki do pracy ciągłej, myślałem o tym już, trzeba by zamiast tulejek dać łożyskaInzSpawalnik pisze:Moze podejdzie silnik z rozrusznikow ? W wozkach widlowych, ciezarowkach i ogolnie wszystkich wiekszych pojazdach masz instalacje 24V. Dostepnosc jest dobra i cenowo tez ( na ale.. uzywane. mozna wyprobowac ).
chociaż po tym co napisał ma555rek to już sam nie wiem jak na to patrzeć
