Czy ktoś wie co powoduje takie odgłosy? Pomocy!!
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 390
- Rejestracja: 15 lut 2011, 19:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
Czy ktoś wie co powoduje takie odgłosy? Pomocy!!
Składam sobie frezarkę i wczoraj uruchomiłem pierwszy program testowy. Jedna oś (dokładniej X) strasznie mi hałasuje. Zgrzyty, trzaski. Aż zęby bolą. Pozostałe osie mruczą cichutko. Nagrałem filmik. Może ktoś z was doświadczył podobnych sytuacji. Pytam bo zanim zacznę po kolei kupować i wymieniać części to wolę spytać. Jeżeli w diagnozie pomoże inny filmik, proszę mówić, będę nagrywał.
http://youtu.be/aBakxFyHnsY
http://youtu.be/aBakxFyHnsY
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 390
- Rejestracja: 15 lut 2011, 19:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Samym silnikiem już kręciłem. Chodził cicho. Jak jeszcze nie było silnika kręciłem samą śrubą i nie stawiała oporów. A niewspółosiowość silnika i śruby jest możliwa. Sprawdzę to. A może być coś jeszcze? Jak już będę rozkręcał maszynę to może sprawdzę od razu inne warianty?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1012
- Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
- Lokalizacja: Śląsk
Może być też luźny jakiś element i przy pewnej prędkości silnika ów element wpada w rezonans, a całość się rozchodzi po maszynie i efekt jest taki jak na filmie.Segitarius pisze: A może być coś jeszcze?
Ja miałem (mam) tak jak poluzuje łożysko od strony podpierającej śrubę w X. Przy niskich prędkościach właśnie wpadała w rezonans.
Pozdrawiam , Michał. 

-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 390
- Rejestracja: 15 lut 2011, 19:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1012
- Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
- Lokalizacja: Śląsk
Najwyraźniej rurki nie są idealnie jednakowej długości i przy pełnym dokręceniu silnik zaczyna się odchylać, co skutkuje rozbieżnością osi silnika i osi śruby. ( po prostu się gnie)Segitarius pisze:poluzowałem te rurki, które stanowią dystans pomiędzy silnikiem a bramą. Jaki z tego wniosek?
Istnieje jeszcze możliwość że wszystkie 4 rurki są za krótkie i silnik-sprzęgło-łożyskowanie śruby, pracują ściśnięte co też może powodować nieprawidłowe toczenie się łożysk (zarówno w silniku jak i w bloku łożyskującym śruby)
Łatwo to sprawdzić :
W stanie dociągniętego (skręconego) silnika poluzuj śrubki w sprzęgle i spróbuj przesunąć sprzęgło na ośkach. Powinno mieć z 1-1,5mm luzu.
Jeśli tego luzu nie ma to musisz podłożyć podkładki pod rurki , lub zrobić nowe.
[ Dodano: Sob Lis 01, 2014 14:24 ]
Jeśli nie masz jak obrobić 4 rurek jednakowo, to proponuje je wywal i zastąp czterema szpilkami gwintowanymi z nakręconymi nakrętkami.
Wtedy będziesz mógł dokładnie wyregulować odległość i osiowość silnika.
Pozdrawiam , Michał. 

-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 390
- Rejestracja: 15 lut 2011, 19:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 390
- Rejestracja: 15 lut 2011, 19:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
No to proszę omijać firmę przy Osadniczej w Zielonej Górze. Zamiast zataczać śruby toczą mimośrody.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2014, 13:17 przez Segitarius, łącznie zmieniany 2 razy.