ma ktoś jakieś dane odnośnie tłumików do krokówek. Interesują mnie jakieś konktretne dane, najlepiej jakieś dotyczące bezwładnosci, ewentualnie srednice, ciężar....
nie chce tracic czasu na eksperymenty...... mile widziane konkretne wzory aby sobie to policzyc. Licze tu szczgólnie na kolege Tiera.
pozdrawiam
tłumik do krokóki
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1454
- Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
- Lokalizacja: Świecie
dokładny opis, rysunki:
http://www.cnczone.com/forums/showthread.php?t=32284
sam zastosowałem po prostu krążek stalowy fi76x3mm,
zamocowany na przedłużeniu wału (jednostronnego),
może nie jest rewelacyjny, ale nie miałem innej możliwości montażu,
używając środków pomiarowych typu "oko, ucho i palec" - pomogło.
http://www.cnczone.com/forums/showthread.php?t=32284
sam zastosowałem po prostu krążek stalowy fi76x3mm,
zamocowany na przedłużeniu wału (jednostronnego),
może nie jest rewelacyjny, ale nie miałem innej możliwości montażu,
używając środków pomiarowych typu "oko, ucho i palec" - pomogło.
- Załączniki
-
- tłumik.jpg (12.81 KiB) Przejrzano 555 razy
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
miałeś racje, tłumik jest poprostu niezbędny..troche pogarsza dynamike pracy ( start stop), jednak wpływa generalnie na porawe osiagów i co najważniejsze- przdłuza zycie łożysk silnika....
będe to musiał zbadac metodą "organoleptyczną" ...
[ Dodano: 2007-07-31, 08:58 ]
mam ju z pierwszą wersje tlumika...
z silnikami do 4,5Nm włałcznie chodzi fajnie .... jednak kobyłka 8Nm sie nie poddaje...zwiększnie bezwłądnosci tłumika też nic nie daje. Dają jednak i to sporo obciążenie wirnika submaksymalnie, dlatego zastanawiam się nad zastosowaniem listwy zebatej i bardzo małęgo przełożęnia. w małem przedziale obrotó i małej dynamiki pracy "start stop" , gdzie silnik pracuje w dużych momentach, nie powinno byc problemu z takim doborem przełozenia, aby wirnik był obciąony w czasie prawcy w 70%.
po licznych próbach stwierdzam,że tylko to pomaga...
zastanawiałem się róznież nad zastosowaniem czegos w rodzaju sprzegłą odśrodkowego...
przy sporej prędkosci jest otwarte, natomiast przy małęj predkosci zaciska się, dociażajac wirnik ( obciazenie w 40 % już niweluje rezonanse)
ta kobyła pracuje u mnie nieobciazona, skoro na sam silnik osiaga niemal identyczne obroty kiedy pracuje sam i z srubą! induktacja ma tutaj większe znaczenie. Obroty maksymalne zwiększyły się jedynie do 1800 obr/minute ( bez obciążenia)
będe to musiał zbadac metodą "organoleptyczną" ...
[ Dodano: 2007-07-31, 08:58 ]
mam ju z pierwszą wersje tlumika...
z silnikami do 4,5Nm włałcznie chodzi fajnie .... jednak kobyłka 8Nm sie nie poddaje...zwiększnie bezwłądnosci tłumika też nic nie daje. Dają jednak i to sporo obciążenie wirnika submaksymalnie, dlatego zastanawiam się nad zastosowaniem listwy zebatej i bardzo małęgo przełożęnia. w małem przedziale obrotó i małej dynamiki pracy "start stop" , gdzie silnik pracuje w dużych momentach, nie powinno byc problemu z takim doborem przełozenia, aby wirnik był obciąony w czasie prawcy w 70%.
po licznych próbach stwierdzam,że tylko to pomaga...
zastanawiałem się róznież nad zastosowaniem czegos w rodzaju sprzegłą odśrodkowego...
przy sporej prędkosci jest otwarte, natomiast przy małęj predkosci zaciska się, dociażajac wirnik ( obciazenie w 40 % już niweluje rezonanse)
ta kobyła pracuje u mnie nieobciazona, skoro na sam silnik osiaga niemal identyczne obroty kiedy pracuje sam i z srubą! induktacja ma tutaj większe znaczenie. Obroty maksymalne zwiększyły się jedynie do 1800 obr/minute ( bez obciążenia)