Koła pasowe sprężarki/kompresora.

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
raaza
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:38
Lokalizacja: gkp

Koła pasowe sprężarki/kompresora.

#1

Post napisał: raaza » 20 sty 2012, 19:58

Witam, czy potrafił by ktoś wyliczyć jakie bym potrzebował dobrać koła pasowe do sprężarki, która oryginalnie miała zamontowany silnik 4kW, 2800obr. Silnik ten się spalił, mam drugi, z tym, że 3kW, 1340obr.

Koło pasowe oryginalnie było do tego spalonego silnika 13cm i 34cm na kompresorze.

Jakie bym potrzebował koła, żeby jak najbardziej zbliżyć się do 2800obr, w tym słabszym silniku?

Sprężarka była oryginalna, nic nie przerabiane.
Typ GG610
http://www.narzedzia-pm.pl/kompresor-tl ... -4638.html

Bardzo proszę o odpowiedź, pozdrawiam.



Tagi:


zdzicho
Posty w temacie: 4

#2

Post napisał: zdzicho » 20 sty 2012, 20:11

Jeśli srednica w cm ,to 27 cm.Jak to policzyć? 2800/ 1340x13 cm=


Autor tematu
raaza
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:38
Lokalizacja: gkp

#3

Post napisał: raaza » 20 sty 2012, 20:14

Czyli 13cm na silniku można zostawić, a na kompresorze 27cm?


e:
Przeglądam sobie teraz instrukcję i w danych technicznych jest napisane, że obroty wynoszą 1370. Na silniku napisane, że ma 2800..
Co o tym myśleć?


zdzicho
Posty w temacie: 4

#4

Post napisał: zdzicho » 20 sty 2012, 20:31

Albo piszą głupoty ,albo ma mniej . Ze średnicy kół i obrotów silnika wynika ,że jest 1070.
Koło 27 cm na silniku .


Autor tematu
raaza
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:38
Lokalizacja: gkp

#5

Post napisał: raaza » 20 sty 2012, 20:59

Napisałem maila do tej firmy, co z tymi obrotami, zobaczymy co odpiszą..
Dzięki za odp, pozdrawiam,.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#6

Post napisał: BYDGOST » 21 sty 2012, 00:07

Ten silnik 3kW będzie za słaby i możesz ratować sytuację zmniejszeniem obrotów sprężarki kosztem wydajności. Gdyby zostawić istniejące koła, czyli 34 i 13 cm, to sprężarka miałaby 512 obrotów zaledwie. Wynika to z tego, że silnik wstawiasz z obrotami 1340 czyli ok. dwa razy mniej niż dotychczas. Było 2800. Skoro jednak różnica mocy wynosi 1 kW a nie 2kW, to można obroty podnieść i np. gdyby koło na silnik dać 20 cm to obroty sprężarki wyniosą: (20x1340)/34=790obr/min. i dla tych obrotów należałoby wyliczyć zapotrzebowanie mocy przez sprężarkę a na koniec porównać z mocą silnika, który zamierzasz zastosować.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
raaza
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:38
Lokalizacja: gkp

#7

Post napisał: raaza » 21 sty 2012, 09:50

Dostałem odpowiedź z firmy do silnika:
"obroty silnika wynoszą 2800, instrukcja ogsługi, którą Pan otrzymał odnosi się do obrotów na kole pasowym pompy - 1370 ( poprzez zredukowanie średnicą )."


Czy mogę na silniku zostawić koło 13, a przy kompresorze dać też 13 żeby obroty się zgadzały?


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#8

Post napisał: Mariuszczs » 21 sty 2012, 10:51

a co z mocą silnika- bezkarnie nie można sobie jej zmniejszać pozostawiając te same obroty sprężarki


Autor tematu
raaza
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:38
Lokalizacja: gkp

#9

Post napisał: raaza » 21 sty 2012, 11:54

Z firmy gdzie kupiłem, dostałem maila, że słabszy silnik nie stanowi problemu dla pompy, ale jest zagrożeniem sam dla siebie - po prostu może nie dać rady i sie w końcu spali.
Zachowane mają być jedynie obroty.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#10

Post napisał: BYDGOST » 21 sty 2012, 19:45

Jeśli chcesz zachować takie same obroty na wale sprężarki to musisz dać taki sam silnik lub większy gdy nie masz takiego samego. Ostatnio przerabiałem identyczny niemal temat. Istniejąca sprężarka miała koło 630 mm a nowa wstawiana na jej miejsce 420. Koło silnika miało 160 mm. Temat trzeba było opanować szybko! Zdecydowałem się na pozostawienie istniejącego koła na silniku, pomimo zmiany pasków na mniejsze. Wiem, że to nienormalne, ale gdy zobaczyłem, że paski opierają się tylko bokami i nie sięgają średnicy wewnętrznej koła to tak zostawiłem bo ...... CZAS! Takie czasy mamy teraz. Przeliczyłem obroty na wale sprężarki i stwierdziłem, że wydajność sprężarki zmieni się na tyle, że nie zakłóci to pracy urządzeń do niej podłączonych. I gotowe.
Jeszcze ciekawostka. Sprężarkę właściciel kupił na allegro z firmy z Krakowa i co się okazało: koło sprężarki osadzone na stożku wału sprężarki bez żadnego wpustu. Tylko docisk śruby. Koło z aluminium. Ciekawe co będzie jeśli się go ściągnie i znowu będzie chciało się założyć?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”