piasta ze stali dla servomotoru DC ?

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
Dolce
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 501
Rejestracja: 22 gru 2007, 23:54
Lokalizacja: Polska

piasta ze stali dla servomotoru DC ?

#1

Post napisał: Dolce » 21 kwie 2010, 13:59

---
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 21:41 przez Dolce, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


ezbig
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2103
Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
Lokalizacja: mazowieckie

#2

Post napisał: ezbig » 21 kwie 2010, 15:33

Bez przesady. Piasta może ci się co najwyżej namagnesować (i to na postoju), ale jak to ma ci osłabić silnik? Co innego, magnes umieszczony obok silnika skierowany tym samym biegunem, może spowodować rozmagnesowanie (w jakimś dłuższym okresie czasu).


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#3

Post napisał: Leoo » 21 kwie 2010, 18:58

ezbig pisze:Co innego, magnes umieszczony obok silnika skierowany tym samym biegunem, może spowodować rozmagnesowanie (w jakimś dłuższym okresie czasu).
Pole magnetyczne magnesów zamyka się przez stalowy płaszcz silnika, wirnik i szczelinę powietrzną między magnesami a wirnikiem, w związku z czym na zewnątrz silnika nie wydostaje się prawie nic. Tym bardziej uszkodzenie zewnętrznym strumieniem nie jest możliwe, chyba że silnik ma korpus z plastiku.
Piastę można spokojnie robić ze stali.


Autor tematu
Dolce
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 501
Rejestracja: 22 gru 2007, 23:54
Lokalizacja: Polska

#4

Post napisał: Dolce » 21 kwie 2010, 22:02

---
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 21:41 przez Dolce, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#5

Post napisał: DZIKUS » 21 kwie 2010, 22:42

Dolce pisze:Dzięki za pomoc.
A czy lepiej wykonać piastę z aluminium (PA6) czy ze stali ?
Chodzi o takie parametry jak większa wytrzymałość oraz mniejsze przenoszenie odgłosów pracy silnika.
Chodzi o piastę praktycznie taką jak ta z załączonej fotografii.
Pozdrawiam.

Tyle, że na załączonych fotografiach nie widać żadnej "piasty"...
Jeśli chodzi Ci o bloki łożyskujące śrubę napędową, to w zastosowaniach amatorskich ich materiał nie ma większego znaczenia. Wygodniej jest to zrobić z aluminium z uwagi na łatwiejszą obróbkę.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu


Autor tematu
Dolce
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 501
Rejestracja: 22 gru 2007, 23:54
Lokalizacja: Polska

#6

Post napisał: Dolce » 21 kwie 2010, 23:01

---
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 21:41 przez Dolce, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#7

Post napisał: DZIKUS » 22 kwie 2010, 00:42

Jeśli ma to być konstrukcja amatorska (nawet porządnej klasy), do frezowania materiałów łatwo-skrawalnych (w tym metali kolorowych) to zrób z aluminium, będziesz miał parę kilo lżejszą maszynę. Jeśli ma to być ciężka i dokładna maszyna do obróbki stali to bloki również zrób ze stali - zawsze będzie to trochę sztywniejsze. Generalnie elementy trzymające łożyska lub nakrętkę śruby napędowej z reguły są sztywne z racji swojej samej konstrukcji-na ogół są to dość masywne klocki. W takim wypadku zastosowanie stali, która ma sztywność ok 3x większą niż aluminium nie niesie ze sobą jakichś specjalnych korzyści, prócz niższej ceny samego materiału. Jeśli natomiast mocowania wymienionych elementów miały by mieć formę np. płyt, to wówczas różnica w sztywności na niekorzyść aluminium mogła by być zauważalna. Ale powtarzam: jeśli zamierzasz wykonać bloki podobnie jak do tych z załączonych fotografii, to z racji samej masywnej budowy będą one sztywne zarówno jako aluminiowe jak i jako stalowe.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu


Autor tematu
Dolce
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 501
Rejestracja: 22 gru 2007, 23:54
Lokalizacja: Polska

#8

Post napisał: Dolce » 22 kwie 2010, 01:02

---
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 21:42 przez Dolce, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#9

Post napisał: DZIKUS » 23 kwie 2010, 12:30

Mógłbyś mieć silnik i 100Nm i przy takiej masywnej konstrukcji bloku aluminium też by wystarczyło. I to nie chodzi mi o jakąś "wytrzymałość", tylko o sztywność.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu


Autor tematu
Dolce
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 501
Rejestracja: 22 gru 2007, 23:54
Lokalizacja: Polska

#10

Post napisał: Dolce » 25 kwie 2010, 13:18

Rozumiem, dzięki za pomoc, pozdrawiam.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”