Lekka rama, obliczenia potrzebnego momentu do napędu.

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Krako
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 815
Rejestracja: 27 lut 2012, 05:14
Lokalizacja: Kraków

Lekka rama, obliczenia potrzebnego momentu do napędu.

#1

Post napisał: Krako » 13 sty 2013, 01:49

Witam.
Zacząłem projektować zabawkę - drukarkę 3d, będzie mi w przyszłości potrzebna do szybkiego prototypowania. Dlatego chce zeby był to demon prędkośći.
Dlatego mam pytania.

Brama będzie ważyć około 3-4kg. Będą ją napędzać silniki 2x2nM
Łożyska liniowe to szyny i wózki 15mm.

Napęd bramy to paski zębate + koła pasowe.
Promień koła to około 50mm.
Więc teoretycznie licząć 4nm = 408 gram na dzwigni 1000mm
Zmieszamy dzwignie do 50mm czyli 20 razy przez co na końcu dzigni mamy siłę rzędu
8160gram ~ 8,2 kgf ~ 80 Newtonów.

Czy taka siła jest wystarczająca by przepychać bramę 15m/min lub więcej?
Jeśli coś spieprzyłem to proszę mnie poprawić.



Tagi:


poczciwy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 49
Rejestracja: 02 lut 2011, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: poczciwy » 13 sty 2013, 08:44

W drukarce wąskim gardłem jeśli chodzi o szybkość nie jest kwestia szybkości posuwów - przy małej masie i braku znaczących sił - lecz prędkość topnienia i podawania plastiku. Zacznij od zrobienia bardzo szybkiej głowicy i extrudera. Potem to już z górki.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Krako
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 815
Rejestracja: 27 lut 2012, 05:14
Lokalizacja: Kraków

#3

Post napisał: Krako » 13 sty 2013, 09:23

Czyli pewnie trzeba zrobić trochę wiekszą głowice i do tego więcej grzałek.


Skąd wziąć taka elastyczą rurke do podłaczenia extrudera z głowicą?

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#4

Post napisał: pasierbo » 13 sty 2013, 15:08

F=m*a czyli siła to jest iloczyn przyspieszenia i masy. Może sie okazać że osiągniesz te 15m/min ale w momencie gdy już bedziesz musał hamować. Musisz sobie założyć ja szybko abo na jakim odcinku ma być osiągniete te 15m/min. Potem uwzglednić opory ruchu spowodowane tarciem no i jakis współczynnik bezpieczeństwa by sie przydał bo wszystkiego nie przewidzisz. To tak z teorii.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”