jak połączyć wrzeciona wielowrzecionowej wiertarki
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8363
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
co do przekładni zębatych to pozwole sobie doradzić tak :
4 przekładnie katowe, gdzie 4 koła skośne umieszcone na jednym wałku na podporach i oczywiscie napędzanym silnikiem - proste i niezawodne, jakaś obudowa do chlapania smarem albo jakieś simeringi i obudowa z olejem.
i możesz miec tych wrzecion naście w szeregu lub rzędach
jesli całośc smarowana byłaby smarem stałym - przy małych prędkościach obrotowych -mozna sie pokusić o coś ala skrzynka nortona gdzie cala choinka skośnych mogła by byc przesuwana, lub osobno - każde wrzecionko z kółkiem na wale - dobierając sobie potrzebny odstęp miedzy otworami - a przez to maszynka robi się bardziej elastyczna pod względem procesu technologicznego.
[ Dodano: 2006-08-31, 21:46 ]
na rysunku akurat wyszło 5 ale to chyba nie wazne
4 przekładnie katowe, gdzie 4 koła skośne umieszcone na jednym wałku na podporach i oczywiscie napędzanym silnikiem - proste i niezawodne, jakaś obudowa do chlapania smarem albo jakieś simeringi i obudowa z olejem.
i możesz miec tych wrzecion naście w szeregu lub rzędach
jesli całośc smarowana byłaby smarem stałym - przy małych prędkościach obrotowych -mozna sie pokusić o coś ala skrzynka nortona gdzie cala choinka skośnych mogła by byc przesuwana, lub osobno - każde wrzecionko z kółkiem na wale - dobierając sobie potrzebny odstęp miedzy otworami - a przez to maszynka robi się bardziej elastyczna pod względem procesu technologicznego.
[ Dodano: 2006-08-31, 21:46 ]
na rysunku akurat wyszło 5 ale to chyba nie wazne
- Załączniki
-
- wielowrzecionowy naped.JPG (12.7 KiB) Przejrzano 1478 razy
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 154
- Rejestracja: 20 lis 2004, 01:22
- Lokalizacja: Lublin
taa...
komplet paskow klinowych do pomyslu ggg1986 bedzie kosztowal tyle co dwie pary kol z rozwiazania bartusa...
kolka pod taki pasek to tez zaden problem czy koszty, co do napedu to przy zakladanym materiale lepsza toya czy pegasus wystarczy
widze ze na tym forum panuje ogolna tendencja pompowania kasy - cudzej kasy
komplet paskow klinowych do pomyslu ggg1986 bedzie kosztowal tyle co dwie pary kol z rozwiazania bartusa...
kolka pod taki pasek to tez zaden problem czy koszty, co do napedu to przy zakladanym materiale lepsza toya czy pegasus wystarczy
widze ze na tym forum panuje ogolna tendencja pompowania kasy - cudzej kasy
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Kolego candle, to co tanie nie zawsze jest dobre , takiej wiertarki nie buduje sie po to żeby wywierciła 100 czy 200 otworów . Prawdopodobnie będą tego tysiące i będzie to wiercone dziennie po kilka godzin wiec proponowanie toyi czy innego tego typu sprzętu to grube nieporozumienie . Podejrzewam ze szlo by kilka - kilkanaście takich wiertarek na miesiąc a o hałasie nie wspomnę .candle pisze:co do napędu to przy zakładowym materiale lepsza toya czy pegasus wystarczy
widze ze na tym forum panuje ogolna tendencja pompowania kasy - cudzej kasy
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 154
- Rejestracja: 20 lis 2004, 01:22
- Lokalizacja: Lublin
skoti: wszystko sie zgadza, ale przypominam, ze ten cud techniki ma za zadanie wiercenia w rurce aluminiowej o grubosci scianki 1.5mm i jej koszt ma byc minimalny
halas jaki da tak profesjonalny sprzet jak toya jest bezdyskusyjny, ale - koszty startowe sa niewielkie - jesli to jest maszyna produkcyjna, a produkcja musi sie rozpoczac bez zbytnich nakladow finansowych, to jest to jakies wyjscie - sam silnik mozna zmienic zawsze
ponadto... dobrym wyjsciem bylby silnik od wiertarki kolumnowej marki wiertarka - kosztuje to okolo 200zl i jest dosc cichobiezne
nie wytaczajmy armaty na wroble
zaraz ktos zaproponuje odlew zeliwny do mocowania poszczegolnych osi
halas jaki da tak profesjonalny sprzet jak toya jest bezdyskusyjny, ale - koszty startowe sa niewielkie - jesli to jest maszyna produkcyjna, a produkcja musi sie rozpoczac bez zbytnich nakladow finansowych, to jest to jakies wyjscie - sam silnik mozna zmienic zawsze
ponadto... dobrym wyjsciem bylby silnik od wiertarki kolumnowej marki wiertarka - kosztuje to okolo 200zl i jest dosc cichobiezne
nie wytaczajmy armaty na wroble
zaraz ktos zaproponuje odlew zeliwny do mocowania poszczegolnych osi
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1552
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
- Lokalizacja: trójmiasto
myślę że to niekoniecznie musi kosztowac duzo
gdybyś zastosował koła od szlifierek kątowych ( rozwiązanie bartusa1 )
tu u mnie jest importer z chin i widzialem tam wlasnie części do szlifierek katowych -za niewielkie pieniądze o ile pamiętam kpl -15-20 zł
dosyć dużo przełożenie -chyba 1:5 albo i więcej
co do rozwiązania mojego to zastosowalbym kółka żebate od bram -element napędu listwy zębatej
kółka kosztuję grosze co prawda trochę za duży moduł ale chyba powinno działać
moim zdaniem należy wykorzystac elementy wielko seryjne
mozna również zastosowac kółka zębate od mikserów -wbrew pozorom mają bardzo dużą wytrzymałość a są śmiesznie tanie
poszukaj w tym kierunku
daj znac co wybrałeś -jak bede w okolicy chinczyka to sprawdzę ile te przekładnie kosztują
gdybyś zastosował koła od szlifierek kątowych ( rozwiązanie bartusa1 )
tu u mnie jest importer z chin i widzialem tam wlasnie części do szlifierek katowych -za niewielkie pieniądze o ile pamiętam kpl -15-20 zł
dosyć dużo przełożenie -chyba 1:5 albo i więcej
co do rozwiązania mojego to zastosowalbym kółka żebate od bram -element napędu listwy zębatej
kółka kosztuję grosze co prawda trochę za duży moduł ale chyba powinno działać
moim zdaniem należy wykorzystac elementy wielko seryjne
mozna również zastosowac kółka zębate od mikserów -wbrew pozorom mają bardzo dużą wytrzymałość a są śmiesznie tanie
poszukaj w tym kierunku

daj znac co wybrałeś -jak bede w okolicy chinczyka to sprawdzę ile te przekładnie kosztują
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! a ja sobie myślę że ,najlepszy byłby pasek zębaty plus rolki dociskające ( właściwie kasujące luz ) przy każdym kółku i musi działać . zalety to cicha praca, niski koszt ,łatwość wymiany paska . przekładnie zębate -jeżeli majądziałac cicho i długo - muszą być dość precyzyjnie wykonane . o chińskich przekładniach od koątówek trochę boję się myśleć . przecież obciążenia w tym wypadku są minimalne . obroty z kolei powinny być dość duże i masa rozpędzonenego wrzeciona zrobi swoje . pozdrawiam !! ps . jak by co to mogę od ręki narysować jak to widzę - czy mam to zrobić ?
Mane Tekel Fares