Honownica do cylindrów, wyważarka wałów

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1182
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#21

Post napisał: mike217 » 19 maja 2009, 23:04

skoro kły nie beda w osi... to jak sprawdzimy czy jedna i druga przeciwwaga jest tak samo.. Prosze pomiar na kątownikach, chyba silnika od komara, Kły maja byc w jednej osi , podstawa skrobana a co najwyżej szlifowana... mówimy tu o bicu poniżej jednej setki.. a nie a sieczkarce
Ostatnio zmieniony 20 maja 2009, 22:54 przez mike217, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1592
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#22

Post napisał: upadły_mnich » 19 maja 2009, 23:04

odnośnie honowania - trochę teorii zanim..za dużo słów poleci :wink:
Załączniki
Honowanie.zip
(2.19 MiB) Pobrany 569 razy
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2135
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#23

Post napisał: ARGUS » 19 maja 2009, 23:32

A ja cylinder honowany jakimś ...czymś na wiertarce
albo wał ustawiony na kątownikach wywaliłbym na złom.
Taka partyzantka to może była dobra 30 lat temu na "tamtych" silnikach
dzis "silniki mają" troszkę większe wymagania
Jeśli przyżąd do wyważania a raczej do ustawiania osiowości wału można wykonać bez większego problemu
To wyważarka do wałów i honownica to raczej spore wyzwanie
i na pewno nie na bazie wiertarki
upadły_mnich pisze:odnośnie honowania - trochę teorii zanim..za dużo słów poleci
zgadzam się - poczytać i to dużo to będzie mniej "dziwnych" pomysłów i pytań


Autor tematu
motomaher
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 20
Posty: 24
Rejestracja: 03 maja 2009, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów

#24

Post napisał: motomaher » 20 maja 2009, 13:47

Na poprzedniej stronce dałem Wam koledzy linka do stronki z motorkami które robię.
Podaje jeszcze raz LINK
To są motorki zabytkowe nie mówię że musi być na odwal bo staram się wszystko robić profesjonalnie i myślę że mi to wychodzi ale nie potrzebne są takie szczelności jak w dzisiejszych 50 -tkach które kręcą sie do 12k ;).
Honowanie na razie sobie odpuściłem ale poczytałem na temat regeneracji wałów i myślę że spokojnie przy użyciu 6T prasy i takiego sprzęciku do centrowania można równie profesjonalnie zregenerować wał co w innym warsztacie. Oczywiście po wejściu w wprawę. Zawsze można popróbować na wałach od jawek komarów motorynek :D . Dzięki za podpowiedzi. Myślę że za pomocą dobrze zbudowanego przyrządu do centrowania i współczesne wały da się wyważać bo takim samym sposobem robią to w warsztatach.
[/code]


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2135
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#25

Post napisał: ARGUS » 20 maja 2009, 14:38

motomaher pisze:Myślę że za pomocą dobrze zbudowanego przyrządu do centrowania i współczesne wały da się wyważać bo takim samym sposobem robią to w warsztatach.
Ja też tak myślę ale to "dobrze zbudowane " w tym przypadku jest bardzo ważne
i na żadnych katownikach ani na byle jak posadowionych kłach tego sie nie da dobrze zrobić.
Zrób przyżąd raz a dobrze wydaj troche więcej na precyzyjną obróbke i posłuży przez pare lat

Pozdrawiam


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#26

Post napisał: pukury » 20 maja 2009, 14:54

witam.
mam pytanie - czy Kol. centrował kiedyś wał ?
chodzi mi o wprasowanie tego co musi być wprasowane i wycentrowanie .
jak wał jest poskładany dość twardo to trzeba stosownie przyłożyć młotkiem .
co do honowania na wiertarce - spokojnie można tak zrobić .
problem tkwi w DOBREJ głowicy do honowania i możliwości pomiarów - co też nam wyszło .
Wiertarkę trzeba by oczywiście przerobić tak głęboko że już nie była by wiertarką .
zasadniczo lepiej chyba zrobić urządzenie od podstaw .
To prosta maszyna - na pewno prostsza niż większość cnc z tego forum .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


zdzicho
Posty w temacie: 5

#27

Post napisał: zdzicho » 20 maja 2009, 15:59

mike217 pisze:skoro kły nie beda w osi... to jak sprawdzimy czy jedna i druga przeciwwaga jest tak samo.. Prosze pomiar na kontownikach, chyba silnika od komara, Kły maja byc w jednej osi , podstawa skrobana a co najwyżej szlifowana... mówimy tu o bicu poniżej jednej setki.. a nie a sieczkarce
I najlepiej to jeszcze wszystko pozłocić i bron Boże nie ruszać.
Kolega to sprawdzał już coś w kłach , lub na pryzmach ,czy tylko teoretyzuje?
Znam takiego,, śpeca ",któremu przy szlifowaniu przeszkadza bicie kła (stałego)0,005 i owal powyżej 0.002 ,ale on jest kierownikiem i na robocie zupełnie się nie zna.
Wysoka dokładność na pewno nie przeszkadza ,ale wcale nie jest konieczna w baaardzo wielu przypadkach i stanowi przeinwestowanie. Gwoździe też można szlifować ,tylko po co?.


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2135
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#28

Post napisał: ARGUS » 20 maja 2009, 16:42

zdzicho pisze:Gwoździe też można szlifować ,tylko po co?.
A to akurat jest proste
szlifowany gwóźdź wystarczy przystawić do deski a on sam się w nią wślizguje :-)
nie trzeba młotkiem naparzać :-)


Autor tematu
motomaher
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 20
Posty: 24
Rejestracja: 03 maja 2009, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów

#29

Post napisał: motomaher » 20 maja 2009, 18:07

Myślę że najlepszym rozwiązaniem będzie kupno stołu kłowego i dwóch czujników zegarowych zębatych jak pisał kolega wcześniej.
Co do rozbierania składania to nigdy tego w praktyce nie robiłem. Czytałem nie co o tym i oprócz tego że powinno się wyprasowywać na specjalnie zrobionej podstawce pod wał to trzeba to robić idealnie prostopadle ale to chyba wiadome. Ponadto przed wyprasowaniem czopu należy zaznaczyć kąt pomiędzy wyżłobieniem na klin a środkiem czopu. Żeby potem identycznie sprasować. Reszte wyjdzie w praktyce :D


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#30

Post napisał: pukury » 20 maja 2009, 18:23

witam.
to może skup się na jednej czynności ( na początek ) .
kup ( zrób ) prasę do rozbierania wałów , kły do centrowania , czujniki , itp.
z czasem jak " okrzepniesz " to idź dalej - honownica itp.
w sumie to centrować można na tokarce - ja tak robiłem .
tokarka powinna być dość konkretna .
i tak w warsztacie tokarka jest właściwie niezbędna - co chwilę tu coś podtoczyć - tam splanować .
jeden znajomy miał zresztą przystawkę do honowania na tokarce .
cylinder obracał się w uchwycie - ale co za różnica ?
oczywiście dało się tak honować tylko pojedyncze cylindry .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”