Silnik DC 24V dużej mocy
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2116
- Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
rysmen "...do pracy ciągłej będzie jako napęd. " ale czego ?
może taki > https://youtu.be/2B564IsxMVQ
mam taki silnik - dostałem z serwisu TIR"ów, nie wiem do czego służył ,
normalny komutatorowy (przy 12 V dc pobiera ok.11 A (w zasilaczu ograniczenie prądu Wy.)
Są też silniki od klimatyzatorów 1,1kW ale prądu AC (łożyskowane, szczelne i z czujnikiem temperatury) można zasilać z falownika.
może taki > https://youtu.be/2B564IsxMVQ
mam taki silnik - dostałem z serwisu TIR"ów, nie wiem do czego służył ,
normalny komutatorowy (przy 12 V dc pobiera ok.11 A (w zasilaczu ograniczenie prądu Wy.)
Są też silniki od klimatyzatorów 1,1kW ale prądu AC (łożyskowane, szczelne i z czujnikiem temperatury) można zasilać z falownika.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2016, 11:37 przez Yarec, łącznie zmieniany 2 razy.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Nie wiem czy to byłby taki dobry pomysł bo rozrusznik 24V i lekką ręką może nawet i 600A (P ~14kW! - do ciężarówek), jako że pobór prądu przez rozrusznik może wahać się od 150A do nawet 600A zależnie od mocy rozrusznikaInzSpawalnik pisze:Może podejdzie silnik z rozruszników ?
Są co prawda 2-5kW/24V do maszyn roln. i samochodów. ale i tak zasilanie co najmniej 100-200A DC, więc zasilacz też trzeba nielichy..
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2116
- Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
https://www.alibaba.com/productdetail/ ... 37358.html

Model Number: WD12
Usage: Boat, Car, Electric Bi... Certification: CCC, CE, UL Type: Micro Motor
Torque: High Torque Construction: Permanent Magnet Commutation: Brush
Protect Feature: Totally Enclosed Speed(RPM): 1466 rpm Continuous Current(A): Current
Output Power: Max 1.86 kw Voltage(V): 12V Efficiency: IE 3
Product Name: Starter Motor Magn... Rated speed: 2800rpm/3400rpm/... Color: Customer's Demands
Internal resistance: 4.519 Sample Policy: 3 Days By FedEx Max Power: 12.28 N.m
Warranty: 1 year warranty Typical Applications: Motor Work with: Ramsey, Braden, Ca...
Condition: New

Model Number: WD12
Usage: Boat, Car, Electric Bi... Certification: CCC, CE, UL Type: Micro Motor
Torque: High Torque Construction: Permanent Magnet Commutation: Brush
Protect Feature: Totally Enclosed Speed(RPM): 1466 rpm Continuous Current(A): Current
Output Power: Max 1.86 kw Voltage(V): 12V Efficiency: IE 3
Product Name: Starter Motor Magn... Rated speed: 2800rpm/3400rpm/... Color: Customer's Demands
Internal resistance: 4.519 Sample Policy: 3 Days By FedEx Max Power: 12.28 N.m
Warranty: 1 year warranty Typical Applications: Motor Work with: Ramsey, Braden, Ca...
Condition: New
-
- Posty w temacie: 5
Rozrusznik nie nadaje się do pracy ciągłej kompletnie.
W przypadku rozrusznika są przyjęte znacznie większe gęstości prądu na mm2 przekroju drutu. W końcu tam cykl pracy wygląda tak, że znacznie nagrzane uzwojenie po chwili pracy będzie miało wystarczająco długą przerwę by zrównać temperaturę z otoczeniem.
Co kolega zamierza napędzać tym silnikiem i jak sterować mocą/obrotami?
Jeżeli będzie to jakiś rodzaj drivera, który ograniczy prąd maksymalny, śmiało kolega sięga po silniki jazdy od wózków widłowych. Mocna, dobrze ułożyskowana konstrukcja. Warto wtedy sięgnąć po silnik o większej mocy, tak jak napisał ma555rek, wtedy nie ma szans na przegrzanie silnika, bo to jest jedyne ryzyko.
W przypadku rozrusznika są przyjęte znacznie większe gęstości prądu na mm2 przekroju drutu. W końcu tam cykl pracy wygląda tak, że znacznie nagrzane uzwojenie po chwili pracy będzie miało wystarczająco długą przerwę by zrównać temperaturę z otoczeniem.
Co kolega zamierza napędzać tym silnikiem i jak sterować mocą/obrotami?
Jeżeli będzie to jakiś rodzaj drivera, który ograniczy prąd maksymalny, śmiało kolega sięga po silniki jazdy od wózków widłowych. Mocna, dobrze ułożyskowana konstrukcja. Warto wtedy sięgnąć po silnik o większej mocy, tak jak napisał ma555rek, wtedy nie ma szans na przegrzanie silnika, bo to jest jedyne ryzyko.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 530
- Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
- Lokalizacja: zakopane podhale
- Kontakt:
Zbudowałem pewien pojazd ci co nie wiedzą oto on
https://www.cnc.info.pl/topics34/no-to- ... t70851.htm
Apetyt rosie w miarę jedzenia i chce zbudować większy z 2x taki już konkrety
i będzie jeden silnik minimum 2KW sterowanie proporcjonalne, silnik będzie przekazywał moc na skrzynie biegów 4 biegowa a ze skrzyni jeszcze na reduktor. Z reduktora już wiadomo
Prędkość pojazdu będzie w granicach 2-15km/h
Prądu nie zabraknie 2 akumulatory po 80Ah rozruchowego w granicach 700-900A
Silnik musi być na 24V gdyż będzie to hybryda i spalinowy będzie napędzał alternator 24V i w 90% jestem zdecydowany na silnik z wyciągarki tylko muszę mieć pewność że może pracować ciągle.
https://www.cnc.info.pl/topics34/no-to- ... t70851.htm
Apetyt rosie w miarę jedzenia i chce zbudować większy z 2x taki już konkrety
i będzie jeden silnik minimum 2KW sterowanie proporcjonalne, silnik będzie przekazywał moc na skrzynie biegów 4 biegowa a ze skrzyni jeszcze na reduktor. Z reduktora już wiadomo

Prądu nie zabraknie 2 akumulatory po 80Ah rozruchowego w granicach 700-900A
Silnik musi być na 24V gdyż będzie to hybryda i spalinowy będzie napędzał alternator 24V i w 90% jestem zdecydowany na silnik z wyciągarki tylko muszę mieć pewność że może pracować ciągle.
-
- Posty w temacie: 5
Zasadniczo tak ,ale jeśli zastosuje 14 kW ,a obciąży go 2 kW to już ta gęstość znacznie zmaleje. Największą przeszkoda jest konstrukcja mechaniczna. Lepiej zatem poszukać typowego silnika . Pewien człowiek z Gdańska stosuje silniki trakcyjne do samochodów elektrycznych ,o bardzo małych gabarytach. Silnik fi 200 o długości 100mm ,ma moc 18 kW ciągła i 40 kW krótkotrwała (bodaj do 5 sek).atlc pisze:Rozrusznik nie nadaje się do pracy ciągłej kompletnie.
W przypadku rozrusznika są przyjęte znacznie większe gęstości prądu na mm2 przekroju drutu.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka