nie bardzo sobie mogę wyobrazić, w jaki sposób ktoś kto kończył kierunek AiR nie miał nic do czynienia z dynamika maszyn, jak to autor tego tematu pisze w pierwszym poście ..., nawet gdyby to był kierunek AiR na elektronice to na fizyce dynamika była dosyć dokładnie przerabiana ... a fizyka jest na każdym kierunku studiów ...clubber84 pisze:Automatyka i Robotyka (prawdopodobnie inż. tego kierunku).trzasu pisze:...a co to ten zawód AiR ?
A pewnie robi dodatkowe studia z mechaniki maszyn.
Podstawy dynamiki powinieneś kolego mieć już na początkach studiów AiR, no ale czego wymagać od kadry dydaktycznej, która ma już z góry narzucony okrojony program wykładów i ćwiczeń (okrojony, tzn. dostosowany do poziomu wiedzy i inteligencji studentów - wiadomo niż demograficzny, to uczelnie biją się o każdego studenta jak najłatwiejszym programem studiów).
A że kolega pewnie nie należał do tej grupy, to skoro pracuje przy robotach musiał uczyć się więcej, niż przewidywał ten okrojony program studiów (też tak miałem w technikum - poziom programu nauczania był tragicznie niski, więc musiałem korzystać z innych źródeł, aby poznać dokładnie dział, który przerabialiśmy na zajęciach).
Także nie ma co wieszać na koledze psów, skoro chce tylko wzór, a resztę będzie obliczał sam - widać, że ma chęć poznania większego zakresu teorii, niż to miał na wykładach (zaznaczyć trzeba, że wykładach na niskim poziomie merytorycznym narzuconym z góry).
Zadanie z Dynamiki Maszyn
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1325
- Rejestracja: 10 cze 2007, 00:16
- Lokalizacja: o/Bełchatowa
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 gru 2013, 08:04
- Lokalizacja: Raciborz
Dokładnie jak mówi clubber
Na AiR ( dodam studia dzienne) na 1 roku miałem mechanikę w której było wszystko po trochu tzn troche mechaniki, dynamiki (nie dynamiki maszyn), kinematyki itd
trzasu a na fizyce to starszy Pan opowiadał o badaniach konferencjach itd na których był i jak już coś z fizyki robił to rozwiązywał jakiś problem przy tablicy rozpisując się we wzorach i mówiąc sam do siebie.
z kolei teraz na II stopniu (studia niestacjonarne) z dynamiki maszyn mam 1 wykład ( tylko wykład żadnych ćwiczeń) co drugi zjazd i tylko ten pdf mało tego przeszukując internet napotkałem ten posłany wykład u innego wykładowcy i to nie tego co właśnie wykłada u nas ten przedmiot.
Na AiR ( dodam studia dzienne) na 1 roku miałem mechanikę w której było wszystko po trochu tzn troche mechaniki, dynamiki (nie dynamiki maszyn), kinematyki itd
trzasu a na fizyce to starszy Pan opowiadał o badaniach konferencjach itd na których był i jak już coś z fizyki robił to rozwiązywał jakiś problem przy tablicy rozpisując się we wzorach i mówiąc sam do siebie.
z kolei teraz na II stopniu (studia niestacjonarne) z dynamiki maszyn mam 1 wykład ( tylko wykład żadnych ćwiczeń) co drugi zjazd i tylko ten pdf mało tego przeszukując internet napotkałem ten posłany wykład u innego wykładowcy i to nie tego co właśnie wykłada u nas ten przedmiot.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1188
- Rejestracja: 28 sie 2011, 10:34
- Lokalizacja: Zach-Pom
W takim razie trzeba płakać nad tym, bo widzimy na powyższym przykładzie, jak realizowany jest program studiów. 
A opracowania:
- "Teoria maszyn i mechanizmów" S. Millera
oraz
- "Teoria maszyn i mechanizmów" S.Millera, A.Gronowicza, W.Twaroga
są dobrym materiałem dydaktycznym z dynamiki maszyn.

A opracowania:
- "Teoria maszyn i mechanizmów" S. Millera
oraz
- "Teoria maszyn i mechanizmów" S.Millera, A.Gronowicza, W.Twaroga
są dobrym materiałem dydaktycznym z dynamiki maszyn.

-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 gru 2013, 08:04
- Lokalizacja: Raciborz
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
To o co pytasz to tak naprawde jest intuicyjne i bardzo logiczne.
Wyo raz sobie jakis mechanizm, porownaj go z zadanym i juz bedziesz
wiedzial jak dziala. Jesli nie bedziesz "czuc" jak sie jakies ustrojstwo
zachowuje i co ma wplyw na co ( jak np masa jakiegos elementu ma
przyspieszenie albo wplyw dlugosci ramienia na predkosc itp ) to cale
studia nie maja sensu. Dobry inzynier powinien "czuc" jak cos dziala, same
wzory to druga sprawa, jak sie przekonasz w swojej praktyce zawodowej
i tak uklad zawsze odbiega w praktyce od teorii ze wzg na wiele czynnikow.
Roznica pomiedzy polskimi a zachodnimi uczelniami technocznymi-
w Polsce koncentruje sie na wielostronicowych wzorach i na opisywaniu
list materialow tracac wzrok z najistotniejszej sprawy: zapoznaniu studentow
z praktyka, rzeczywistymi zagadnieniami i pelnym zrozumieniem jak
Mechanika dziala ( tak na czucie )
Wyo raz sobie jakis mechanizm, porownaj go z zadanym i juz bedziesz
wiedzial jak dziala. Jesli nie bedziesz "czuc" jak sie jakies ustrojstwo
zachowuje i co ma wplyw na co ( jak np masa jakiegos elementu ma
przyspieszenie albo wplyw dlugosci ramienia na predkosc itp ) to cale
studia nie maja sensu. Dobry inzynier powinien "czuc" jak cos dziala, same
wzory to druga sprawa, jak sie przekonasz w swojej praktyce zawodowej
i tak uklad zawsze odbiega w praktyce od teorii ze wzg na wiele czynnikow.
Roznica pomiedzy polskimi a zachodnimi uczelniami technocznymi-
w Polsce koncentruje sie na wielostronicowych wzorach i na opisywaniu
list materialow tracac wzrok z najistotniejszej sprawy: zapoznaniu studentow
z praktyka, rzeczywistymi zagadnieniami i pelnym zrozumieniem jak
Mechanika dziala ( tak na czucie )