Koła pasowe sprężarki/kompresora.

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

$zuwaX
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 15
Rejestracja: 21 sty 2012, 19:09
Lokalizacja: Pietrowice Wielkie

#11

Post napisał: $zuwaX » 21 sty 2012, 20:36

Witam

Jestem nowy na forum i witam Wszystkich

Czytając wasze wypowiedzi zgadzam się z BYDGOST-em

Silnik nie da radę uciągnąć kompresora na długo i zapewne będzie się przegrzewać a kompresor nie będzie miał poprzedniej wydajności

A więc lepiej mocniejszy silnik i z większymi obrotami niż za słaby zredukować obroty/moc zawsze można

A co do tego koła a aluminium to sądzę że już nie będzie już trzymać może że je podgrzejesz i nasadzisz bądź na klej dasz



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#12

Post napisał: BYDGOST » 21 sty 2012, 21:04

Też tak myślę, że może nie trzymać bo np. zdeformuje się przy ściąganiu lub uszkodzi się powierzchnia stożka. Chciałem zakładać to koło po wstępnym podgrzaniu, ale zadzwoniliśmy do dostawcy i powiedzieli, że wystarczy tylko dokręcić, ale z wyczuciem. Kiedyś w DTR-kach podany był moment dokręcenia tak gdzie to było ważne a teraz ma wystarczyć wyczucie.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Mateusz-M
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
Lokalizacja: lubelskie

#13

Post napisał: Mateusz-M » 21 sty 2012, 21:19

BYDGOST pisze: Zdecydowałem się na pozostawienie istniejącego koła na silniku, pomimo zmiany pasków na mniejsze. Wiem, że to nienormalne, ale gdy zobaczyłem, że paski opierają się tylko bokami i nie sięgają średnicy wewnętrznej koła to tak zostawiłem bo ...... CZAS!
Witam.
Paski powinny mieć styk z średnica wewnętrzną? Nauczyli mnie że tylko bakami mają pracować by w trakcie zużywania mieć gdzie "siąść"
Pozdrawiam


Autor tematu
raaza
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:38
Lokalizacja: gkp

#14

Post napisał: raaza » 21 sty 2012, 21:24

W mojej też jest koło aluminiowe na stozku, docisk na śrube. Dziś je zdemontoewałem :neutral:
Sprężarka też z Krakowa, nie zdziwie się jak z tej samej firmy
..firma K.....k?

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#15

Post napisał: BYDGOST » 21 sty 2012, 22:28

Tak, dokładnie.

zmarnowany150 [ Dodano: 2012-01-21, 22:30 ]
Paski powinny mieć styk z średnica wewnętrzną?
Napisałem, że paski opierają się tylko bokami.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


$zuwaX
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 15
Rejestracja: 21 sty 2012, 19:09
Lokalizacja: Pietrowice Wielkie

#16

Post napisał: $zuwaX » 22 sty 2012, 20:13

Tak czytając Wasze wypowiedzi odbiegamy od tematu powoli

Jeżeli na jednym i drugim kole są różne rowki pod pasek no to już wiadomo że coś nie jest tak, ponieważ paski są projektowane do przenoszenia danego momentu itd. a więc jak coś
takiego już nie pasuje to od razu powinno przyjść na myśl ze coś nie gra.

a co do uszkodzenia gdzie Ci się uszkodziło te koło ??

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#17

Post napisał: BYDGOST » 22 sty 2012, 22:24

raaza pisze:Dziś je zdemontoewałem
Dlaczego zdemontowałeś? Co się stało? Pytam dlatego, że może mi się przydać twoje doświadczenie.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
raaza
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 14 maja 2010, 23:38
Lokalizacja: gkp

#18

Post napisał: raaza » 23 sty 2012, 10:01

Chciałem zmienić koło na sprężarce na mniejsze, żeby uzyskać odpowiednie obroty..dzis to dokończę i zobacze czy chodzi.


$zuwaX
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 15
Rejestracja: 21 sty 2012, 19:09
Lokalizacja: Pietrowice Wielkie

#19

Post napisał: $zuwaX » 23 sty 2012, 19:57

Wrzuć jakąś fotkę jak to wyszło bądź jak te uszkodzenie wygląda :razz: dla ciekawskich


marios35
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 26 wrz 2013, 23:37
Lokalizacja: Chorzów

#20

Post napisał: marios35 » 26 wrz 2013, 23:43

ja mam tez HS 11 silnik mam 2850rpm na silniku koło 6cm czyli liczy sie to tak ? 6 x 2850 /17= 1005 obr/min bym miał ?? jezlei dobrze to policzyłem a nie mam pewnosci to dla Hs11 za mało o 400obr. dla min granicy koło mierzymy w rowku gdzie biegnie pasek czy pozewnętrznej srednicy ?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”