Koła zębate stożkowe.

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
titleDe
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 171
Rejestracja: 09 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Koła zębate stożkowe.

#1

Post napisał: titleDe » 16 kwie 2015, 12:11

Cześć,
z racji cen elementu wskazanego w tytule, piszę do was z zapytaniem, czy znacie inne sposoby przeniesienia napędu o kąt 90° ?
A może można wyciągnąć takie koła zębate z jakiegoś urządzenia?
Interesuje mnie przeniesienie napędu 1:1

Pozdrawiam :)



Tagi:


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#2

Post napisał: Areo84 » 16 kwie 2015, 18:15

Można kupić gotowce. Przykładowo w ofercie EBMiA.pl masz takie koła stożkowe :

http://www.ebmia.pl/kola-stozkowe-przel ... 56_58.html

Zostaje roztoczyć otwór na właściwy wymiar, wydłutować jakiś rowek na wpust, czy co tam potrzeba.
Tyle że nie są to utwardzane koła, bo zaledwie 20-25 HRC.


DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#3

Post napisał: DOHC » 16 kwie 2015, 19:17

A ma ktoś pomysł na coś bardziej szybkobieżnego i cichego ? Może przekładnia pasowa ze skręconymi kołami ?

Pozdrawiam


zdzicho
Posty w temacie: 1

#4

Post napisał: zdzicho » 16 kwie 2015, 19:26

Koła walcowe z zębami śrubowymi o kącie skrętu 45*. Oba prawe,albo oba lewe.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11624
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#5

Post napisał: RomanJ4 » 16 kwie 2015, 19:32

DOHC pisze:Może przekładnia pasowa ze skręconymi kołami ?
chyba nie miał kolega na myśli pasków klinowych? Oprócz płaskich jeszcze okrągłe - to mogą być.
Obrazek
http://www.zgapa.pl/data_files/referat_10499.html
http://www.utrzymanieruchu.pl/menu-gorn ... -pasowych/
Jeśli ma przenosić większe moce, to chyba dla zębatych nie ma alternatywy..
pozdrawiam,
Roman


DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#6

Post napisał: DOHC » 16 kwie 2015, 22:45

Ja w swojej maszynie planuje szeroką oś Z na której będzie zamocowany silnik 4 KW, napęd z niego na wrzeciono na pasek wałem pośrednim i urodził mi się w głowie taki pomysł że fajnie by było dołożyć przekładnie kątową i zamontować jeszcze jedno wrzeciono od frontu osi Z. Pierwszy pomysł to koła zębate ale mysl o tym jak to będzie hałasować przy powiedzmy 3000 obrotów mnie przyprawia o ból głowy, pozatym przy takich kołach z czasem pojawi się luz a fajnie by było gdyby takie wrzeciono jak już będzie mogło też gwintować w taki sposób że spięte z głównym wrzecionem np paskiem zębatym miało by identyczne obroty jak tamto i mógłbym oba wrzeciona jednym enkoderem obsługiwać :). Dodatkowo obok jeszcze wpadnie pewnie jakieś wrzeciono szybkoobrotowe.
Nie przychodzi mi jednak żaden sensowny pomysł jak "złamać" ten napęd. Pewnie łatwiej będzie dołożyć jeszcze jeden silnik np 2.2 KW na czas frezwania od frontu ale to życie pokaże jak będzie.

Poniżej rysunek jak to mniej więcej ma wyglądać.

Obrazek

Pozdrawiam


Duszczyk_K
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 523
Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
Lokalizacja: Warszawa Remb.

#7

Post napisał: Duszczyk_K » 16 kwie 2015, 23:43

RomanJ4 pisze: chyba nie miał kolega na myśli pasków klinowych?
przy odpowiedniej odległości osi daje rade i na pasach klinowych.
http://olx.pl/oferta/przetrzasacz-przet ... 8Uug3.html

Tu ta sama maszyna, wyraźnie widać, że nie jest to pas okrągły.

http://olx.pl/oferta/przetrzasacz-karuz ... 9xYnJ.html

Choć nie wiemy co autor miał na myśli, jaką moc chce przenieść...
gdyby nieistotne było przełożenie 1:1 to można by zastosować pare stożkową ze szlifierki kątowej lub większą zabawkę, odpowiednio spreparowany tylni most od auta.


Autor tematu
titleDe
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 171
Rejestracja: 09 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

#8

Post napisał: titleDe » 17 kwie 2015, 08:19

Może istnieje konstrukcja koła, które można wykonać z płaskiej blachy i spełniałoby swoje zadanie?
Mowa tu o kole zębatym o średnicy wewnętrznej rzędu fi 1-3 [cm]
Przełożenie 1:1 jest niezbędne.


cnc35
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 84
Rejestracja: 25 lip 2010, 21:40
Lokalizacja: PL

#9

Post napisał: cnc35 » 17 kwie 2015, 10:27

a może ?











DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#10

Post napisał: DOHC » 17 kwie 2015, 12:42

Ciekaw jestem jaka jest sprawność takich przekładni :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”