Koła zębate stożkowe.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 171
- Rejestracja: 09 lip 2010, 18:56
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Koła zębate stożkowe.
Cześć,
z racji cen elementu wskazanego w tytule, piszę do was z zapytaniem, czy znacie inne sposoby przeniesienia napędu o kąt 90° ?
A może można wyciągnąć takie koła zębate z jakiegoś urządzenia?
Interesuje mnie przeniesienie napędu 1:1
Pozdrawiam
z racji cen elementu wskazanego w tytule, piszę do was z zapytaniem, czy znacie inne sposoby przeniesienia napędu o kąt 90° ?
A może można wyciągnąć takie koła zębate z jakiegoś urządzenia?
Interesuje mnie przeniesienie napędu 1:1
Pozdrawiam
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 991
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Można kupić gotowce. Przykładowo w ofercie EBMiA.pl masz takie koła stożkowe :
http://www.ebmia.pl/kola-stozkowe-przel ... 56_58.html
Zostaje roztoczyć otwór na właściwy wymiar, wydłutować jakiś rowek na wpust, czy co tam potrzeba.
Tyle że nie są to utwardzane koła, bo zaledwie 20-25 HRC.
http://www.ebmia.pl/kola-stozkowe-przel ... 56_58.html
Zostaje roztoczyć otwór na właściwy wymiar, wydłutować jakiś rowek na wpust, czy co tam potrzeba.
Tyle że nie są to utwardzane koła, bo zaledwie 20-25 HRC.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11624
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
chyba nie miał kolega na myśli pasków klinowych? Oprócz płaskich jeszcze okrągłe - to mogą być.DOHC pisze:Może przekładnia pasowa ze skręconymi kołami ?
http://www.zgapa.pl/data_files/referat_10499.html
http://www.utrzymanieruchu.pl/menu-gorn ... -pasowych/
Jeśli ma przenosić większe moce, to chyba dla zębatych nie ma alternatywy..
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 893
- Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
- Lokalizacja: Pionki
Ja w swojej maszynie planuje szeroką oś Z na której będzie zamocowany silnik 4 KW, napęd z niego na wrzeciono na pasek wałem pośrednim i urodził mi się w głowie taki pomysł że fajnie by było dołożyć przekładnie kątową i zamontować jeszcze jedno wrzeciono od frontu osi Z. Pierwszy pomysł to koła zębate ale mysl o tym jak to będzie hałasować przy powiedzmy 3000 obrotów mnie przyprawia o ból głowy, pozatym przy takich kołach z czasem pojawi się luz a fajnie by było gdyby takie wrzeciono jak już będzie mogło też gwintować w taki sposób że spięte z głównym wrzecionem np paskiem zębatym miało by identyczne obroty jak tamto i mógłbym oba wrzeciona jednym enkoderem obsługiwać . Dodatkowo obok jeszcze wpadnie pewnie jakieś wrzeciono szybkoobrotowe.
Nie przychodzi mi jednak żaden sensowny pomysł jak "złamać" ten napęd. Pewnie łatwiej będzie dołożyć jeszcze jeden silnik np 2.2 KW na czas frezwania od frontu ale to życie pokaże jak będzie.
Poniżej rysunek jak to mniej więcej ma wyglądać.
Pozdrawiam
Nie przychodzi mi jednak żaden sensowny pomysł jak "złamać" ten napęd. Pewnie łatwiej będzie dołożyć jeszcze jeden silnik np 2.2 KW na czas frezwania od frontu ale to życie pokaże jak będzie.
Poniżej rysunek jak to mniej więcej ma wyglądać.
Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 523
- Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
- Lokalizacja: Warszawa Remb.
przy odpowiedniej odległości osi daje rade i na pasach klinowych.RomanJ4 pisze: chyba nie miał kolega na myśli pasków klinowych?
http://olx.pl/oferta/przetrzasacz-przet ... 8Uug3.html
Tu ta sama maszyna, wyraźnie widać, że nie jest to pas okrągły.
http://olx.pl/oferta/przetrzasacz-karuz ... 9xYnJ.html
Choć nie wiemy co autor miał na myśli, jaką moc chce przenieść...
gdyby nieistotne było przełożenie 1:1 to można by zastosować pare stożkową ze szlifierki kątowej lub większą zabawkę, odpowiednio spreparowany tylni most od auta.