budowa tłoka silnika spalinowego

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Autor tematu
metalex
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 63
Rejestracja: 23 wrz 2005, 21:19
Lokalizacja: Wielkopolska

budowa tłoka silnika spalinowego

#1

Post napisał: metalex » 16 cze 2007, 21:47

jaka jest różnica w budowie tłoka silnika benzynowego a silnika diesla



Tagi:

Awatar użytkownika

nct
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2007, 16:43
Lokalizacja: Zamość

#2

Post napisał: nct » 16 cze 2007, 22:14

Ogólnie żadna.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7643
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#3

Post napisał: pukury » 17 cze 2007, 00:35

witam !! no nie tak do końca żadna . inna jest konstrukcja denka ( profil ) i inne mogą być wkładki zalewane w tłoku . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

nct
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2007, 16:43
Lokalizacja: Zamość

#4

Post napisał: nct » 17 cze 2007, 09:07

Tak mogą się różnić konstrukcją denka ale nawet tłoki 2 różnych silników benzynowych mogą być w tym miejscu różne. Ogólnie budowa tłoka silnika benzynowego i diesla jest taka sama.


tgbhu
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 31
Rejestracja: 31 gru 2006, 15:14
Lokalizacja: rzeszów

#5

Post napisał: tgbhu » 17 cze 2007, 09:59

Witam:)silnik wysokoprężny pracuje na niższych obrotach nisz benzynowy więc tłok w dieslu może być cięższy...ale tak w ogóle to żadna...autobusy przerabia się na zasilanie gazem...jakoś to jeździ/trzeba zmniejszyć ciśnienie sprężania i założyć aparat zapłonowy w miejsce pompy....
bamber


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7643
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#6

Post napisał: pukury » 17 cze 2007, 10:10

witam !! różnice nie są jakieś powalające - ale jednak są . tak samo jak konstrukcja całego silnika się nie specjalnie różni . i ty wał i tam wał , i tu korbowody i tam , itd . siniki wysokoprężne są generanie bardziej masywne . nie specjalnie chyba dało by się przerobić silnik od fiesty na ropę . w niektórych ( większych ) silnikach diesla w tłokach są " wybrania " w kształcie kuli - tam następuje wtrysk . dziedzina jest dośc obszerna i może ktoś kto jest od tego specjalistą sie wypowie . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

nct
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2007, 16:43
Lokalizacja: Zamość

#7

Post napisał: nct » 17 cze 2007, 11:54

Wybrania są po to aby powstało odpowiednie zawirowanie mieszanki i jak najdokładniej wypełniło cylinder. W większości tłoków jest jakieś "wycięcie". A co do gabarytów nigdy nie słyszałem żeby blok diesla był bardziej masywny od benzynowego.


tgbhu
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 31
Rejestracja: 31 gru 2006, 15:14
Lokalizacja: rzeszów

#8

Post napisał: tgbhu » 17 cze 2007, 11:58

a tak w ogóle Metalex... to po co Ci wiadomości na temat różnic..? z diesla benzyniaka da się zrobić, natomiast z benzyniaka diesla to już ciężej,a w zasadzie to niemożliwe.przerabianie na LPG czy CNG ma sens tylko przy miejskich autobusach.W ruchu miejskim taki autobus spali pewnie ze 40 litrów napędu a po przeróbce na LPG to ze 60 litrów LPG-tak mi się wydaje ale dokładnych danych nie znam...przy CNG to współczynnik jest w miarę podobny 1m*3 gazu do 1l napędu+/-
bamber

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”