Kręcenie silnika indukcyjnego 1500obr na 6000obr.
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Chciałem dziada wydłubać ale jest dobrze założony , a że kapturek wchodził dość ciasno to sobie darowałem.RomanJ4 pisze:Zauważyłem, że przy próbach nie zdjął kolega wpustu z wałka. Choć na wał założony jest żółty plastikowy kapturek, to przy takich obrotach klin może wystrzelić jak pocisk (miałem takie doświadczenie)... lepiej nie myśleć co może zrobić.251mz pisze:Mówisz , masz.
http://youtu.be/JO7lCwSNjs4
Na razie jestem zadowolony , co prawda zastanawiam się wciąż nad tymi otworami w tarczach łożyskowych co by trochę przewiewu było wokoło wirnika...
Co o tym koledzy myślą?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Tego typu też dobrze się sprawdzają(220V)

zresztą do falownika i tak trzeba jeśli silnik ma pracować na obniżonych obrotach. Należy tylko pamiętać o zgraniu kierunków przepływu powietrza silnika i wentylatora..
Ja nawet silniki DC dodatkowo chłodzę, co pozwala na o wiele dłuższą pracę
(tu wentylator kanałowy przy silniku frezareczki, reżim oryginalny S6)

zresztą do falownika i tak trzeba jeśli silnik ma pracować na obniżonych obrotach. Należy tylko pamiętać o zgraniu kierunków przepływu powietrza silnika i wentylatora..
Ja nawet silniki DC dodatkowo chłodzę, co pozwala na o wiele dłuższą pracę


(tu wentylator kanałowy przy silniku frezareczki, reżim oryginalny S6)
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
pioterek, RomanJ4,
Nie wiem za bardzo czy jest sens takiego kombinowania.
Do mojego silnika chłodzenie obce znalazłem za 250zł u nich http://promotorpolska.com .
Myślałem zrobić jakąś wydumkę z innego wentylatora.
Fabryczne chłodzenia mają około 80-100W z tego co mnie pamięć nie myli .
Te wentylatory co pokazujecie to 20-40W max...
Boję się ,że nie będzie to wystarczające...
Nie wiem za bardzo czy jest sens takiego kombinowania.
Do mojego silnika chłodzenie obce znalazłem za 250zł u nich http://promotorpolska.com .
Myślałem zrobić jakąś wydumkę z innego wentylatora.
Fabryczne chłodzenia mają około 80-100W z tego co mnie pamięć nie myli .
Te wentylatory co pokazujecie to 20-40W max...
Boję się ,że nie będzie to wystarczające...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Chłodzenie dedykowane jest większej mocy bo zastępuje to mechaniczne mocowane na wale silnika. Chłodzenie dołożone do autonomicznego może być mniejszej mocy, choć tak bogiem a prawdą, nawet 15 czy 40W wentylatorek ma większy przepływ powietrza(Q≥100m3/h) niż ten oryginalny małego silnika 1-2kW,

że o tych mocniejszych wentylatorkach nie wspomnę.
Zresztą namawiałem nieraz już na tym forum kolegów posiadających nieprodukcyjne obrabiarki z silnikami o regulowanych obrotach (w tym DC i 1F) by zainwestowali te ~40-100 PLN w dodatkowe chłodzenie, bo to poprawia bilans silnika, i może zapobiec jego przegrzaniu
A dedykowane może kolega znaleźć również tu
https://www.google.pl/search?q=obce+ch% ... ywPU64eACg

że o tych mocniejszych wentylatorkach nie wspomnę.
Zresztą namawiałem nieraz już na tym forum kolegów posiadających nieprodukcyjne obrabiarki z silnikami o regulowanych obrotach (w tym DC i 1F) by zainwestowali te ~40-100 PLN w dodatkowe chłodzenie, bo to poprawia bilans silnika, i może zapobiec jego przegrzaniu
A dedykowane może kolega znaleźć również tu
https://www.google.pl/search?q=obce+ch% ... ywPU64eACg
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 cze 2019, 08:52
Re: Kręcenie silnika indukcyjnego 1500obr na 6000obr.
Witam, jak sie sprawuje silnik?
1. łożyska wytrzymały? (zmieniałeś , są ''widoczne'' luzy)
2. jak wygląda sprawa z momentem na ''górze''?
3. jak sprawdza się obce chłodzenie (temp. na niskich oraz na wysokich obrotach)
pozdrawiam Arek
1. łożyska wytrzymały? (zmieniałeś , są ''widoczne'' luzy)
2. jak wygląda sprawa z momentem na ''górze''?
3. jak sprawdza się obce chłodzenie (temp. na niskich oraz na wysokich obrotach)
pozdrawiam Arek