123d - miniaturka fontanny
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 paź 2013, 11:48
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
123d - miniaturka fontanny
Witam, próbowaliśmy wykorzystać darmowe oprogramowanie od autodesku do tworzenia modeli 3d ze zdjęć. Model w stlu wydaje mi się dość dobrej jakości, ale wydruk niekoniecznie, ale to juz zależy od drukarki. Zapraszam do obejrzenia filmiku -> http://abaculuspwsznysa.blogspot.com/20 ... turka.html
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2947
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
- Lokalizacja: Małopolska
Witam.
Przeprowadziłem próby z tym programem. Jest strasznie toporny i lekko niedopracowany.
Na tapecie kulka rozmiar i grubość materiału tak ustawione żeby ładnie się podzieliła.
Ustawiłem przekroje parami te które powinny być identyczne 10-1, 9-2, 8-3 etc.
Od razu widać że wychodzą na tym przekłamania.
Plik wynikowy do cięcia. Przy robieniu kulki ustawiłem bardzo gęstą siatkę dlatego to jako tako wygląda ale przy bardziej skomplikowanym projekcie będzie masakra. Choć wiem że Autodesk w programach do grafiki 3D ma bardzo fajne shadery które o wiele więcej wyciągają z mniej zagęszczonych siatek.
Nie ma żadnej optymalizacji pliku wynikowego dostajemy tysiące pojedynczych prostych, które na szczęście Corel potem sobie przefiltrował ale przy bardziej skomplikowanym projekcie nie daje rady. Kuriozalna tutaj jest ta 6 którą 123D ma z własnych zasobów i która też jest zrobiona z prostych. Program w ogóle nie pracuje na krzywych.
Ok kolejne doświadczenie też kulka ale siatka gęstsza kulka większa i grubość warstwy mniejsza. Więc powinno być dokładniej.Dwie warstwy które powinny być identyczne. Model kulki jest równy wytworzony przez program do grafiki 3D autodesku, więc na 100% poprawny. Więc skąd aż takie przekłamanie ?

Przeprowadziłem próby z tym programem. Jest strasznie toporny i lekko niedopracowany.
Na tapecie kulka rozmiar i grubość materiału tak ustawione żeby ładnie się podzieliła.
Ustawiłem przekroje parami te które powinny być identyczne 10-1, 9-2, 8-3 etc.
Od razu widać że wychodzą na tym przekłamania.
Plik wynikowy do cięcia. Przy robieniu kulki ustawiłem bardzo gęstą siatkę dlatego to jako tako wygląda ale przy bardziej skomplikowanym projekcie będzie masakra. Choć wiem że Autodesk w programach do grafiki 3D ma bardzo fajne shadery które o wiele więcej wyciągają z mniej zagęszczonych siatek.

Nie ma żadnej optymalizacji pliku wynikowego dostajemy tysiące pojedynczych prostych, które na szczęście Corel potem sobie przefiltrował ale przy bardziej skomplikowanym projekcie nie daje rady. Kuriozalna tutaj jest ta 6 którą 123D ma z własnych zasobów i która też jest zrobiona z prostych. Program w ogóle nie pracuje na krzywych.
Ok kolejne doświadczenie też kulka ale siatka gęstsza kulka większa i grubość warstwy mniejsza. Więc powinno być dokładniej.Dwie warstwy które powinny być identyczne. Model kulki jest równy wytworzony przez program do grafiki 3D autodesku, więc na 100% poprawny. Więc skąd aż takie przekłamanie ?
