Bostom pisze:Można gdzieś poczytać o tym projekcie (w sensie samochodzie)?
projekt niestety jest jeszcze w czarnej d...

Nigdzie nie opisywałem, bo póki co nie ma czego opisywać. Nie ukrywam też, że nie chciałbym tutaj zdradzać szczegółów. Potencjalni wykonawcy pytają o pliki STEP i STL. Nie chciałbym aby któryś z nich wiedząc do czego to to, postanowił sprzedać projekt lub samemu uruchomić produkcję. Kosztowało mnie to kupę pracy i wiele godzin z suwmiarką pod maską silnika (bardzo ograniczona przestrzeń między głowicami) i przymiarkami wydruków 2D, a jeszcze sporo przede mną. Zrobiłem rozeznanie i już wiem, że mam szansę sprzedawać kolektor za wielką wodą. Dzisiaj pasja, a może jutro biznes. Obecnie niestety kiepsko z potencjałem, ale wiadomo, początki zawsze są ciężkie, a zwyciężają zdeterminowani, który podejmą ryzyko. Zdradzę tylko, że chodzi o pancerne V8 z lat 90tych, które bez odprężania/zakuwania silnika dzielnie zniesie 400 koni, a po odprężeniu nawet 600 i to nadal na seryjnych wnętrznościach. Takie projekty jeżdżą i się nie psują o dziwo. Silnik będzie doładowany dużym kompresorem montowanym m.in. w Jaguarach (rozwinięcie technologiczne sprężarki Rootsa). Ów silnik albo pozostanie w budzie luksusowego klasyka, który dostałem w cenie silnika i mogę remontować, albo trafi do nowoczesnej budy, nie zdradzającej potencjału bijącego w niej serducha
Sądzę, że temat kolektora będzie dojrzewał, a ja, aby nie było przestojów, wrócę do pospawania oryginalnego kolektora, który jest praktycznie przygotowany, pofrezowany, flansze wycięte (nie spełniał moich oczekiwań dlatego powstał projekt 3D). Później podmianka i sprzedaż po kosztach tego pospawanego.
poniżej w dwóch wersjach z dodatkowymi elementami, które będą z kompozytów
