Odpowiedz jest prosta na większości aukcjach w opisie przedmiotu jest TB6600, teraz tak jeśli cena sterownika jest poniżej 70zł nie ma mowy o tym by na pokładzie znajdował się TB6600.
S109AFTG jest tańszy i jest o wiele słabszy.
Specjalnie dodają do opisu w aukcjach TB6600 aby łatwiej wyszukiwarka znalazła, to jest popularny układ.
Szkoda że w tych aukcjach nie opisują prawdziwej zawartości opakowania, jak dla mnie to jest zmylenie klienta, a nawet podchodzi pod oszustwo, lub niewiedza sprzedającego o tym fakcie
Ze się skusiłem na ten badziew, jest nauczka
Błedny opis - czarny sterownik TB6600 (TB67S109A)
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 38
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:48
- Lokalizacja: Kolberg
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2847
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Są takie:regorek1 pisze:Odgrzebuje temat. Jakie są właściwie różnice pomiędzy tb6600 a S109AFTG??
TB67S109AFTG obsługuje mikrokroki do 1/32, a TB6600 tylko do 1/16. Są też różne kolejności ustawiania poszczególnych mikrokroków o czy pisałem z poście #2 w trym temacie.
TB67S109AFTG ma rezystancję kluczy 0.49Ω a TB6600 0.4Ω. A co za tym idzie TB6600 będzie się wydzielał mniej ciepła podczas pracy z tymi samymi prądami.
TB67S109AFTG ma obudowę gorzej przystosowaną do odprowadzania ciepła, a TB6600 lepiej przystosowaną. A co za tym idzie TB6600 będzie osiągał dużo niższe temperatury podczas pracy (mniej ciepła do odprowadzenia + lepsza obudowa do odprowadzania ciepła).
To się nazywa szwindel.regorek1 pisze:Jak to jest, że kupując czarnego tb66000 pod maską jest S109AFTG?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1965
- Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
- Lokalizacja: Wyszków
Mam wrażenie, że handlarze po prostu nie wiedzą co sprzedają. Napisali im, że to TB6600 i z grubsza tak wygląda to sprzedają jako TB6600.
Z moich kalekich doświadczeń wynika, że nie ma sensu ustawiać maksymalnego prądu jaki się da bo silnik może chodzić wtedy jak kaleka albo nie chodzić w ogóle.
Obecnie mam taką "małą" maszynkę, która miała być, i dalej ma, pick & place dla elementów SMT. Na niej mam prawdziwe TB6600 i różnie silniki - w każdej z trzech osi inny. Najlepiej to działa na prądzie 600mA. Jest najlepsza dynamika i największe prędkości - 22m/min. Przy większych prądach nie ma poprawy dynamiki a jest piszczenie silników, grzanie się i przy największych prądach spada dynamika - trzeba zmniejszać przyspieszenia. Jednak w tej maszynce praktycznie nie występują obciążenia. Wszystko jeździ na THK15 po jednym wózku na szynę. Poza kilkoma kilogramami bramy są tylko opory samych wózków.
Dlatego Ty dobierz to sam doświadczalnie.
Zacznij od małego prądu i metodą prób i błędów dojdź do najlepszych ustawień.No dobra mam silnik 1.8 2.8A 2.0Nm to jak na DIP mam ustawić orientujesz się?
Próbowałem coś tam ustawić to albo silnik kreci ja kaleka, to coś w nim tam piszczy itp.
Z moich kalekich doświadczeń wynika, że nie ma sensu ustawiać maksymalnego prądu jaki się da bo silnik może chodzić wtedy jak kaleka albo nie chodzić w ogóle.
Obecnie mam taką "małą" maszynkę, która miała być, i dalej ma, pick & place dla elementów SMT. Na niej mam prawdziwe TB6600 i różnie silniki - w każdej z trzech osi inny. Najlepiej to działa na prądzie 600mA. Jest najlepsza dynamika i największe prędkości - 22m/min. Przy większych prądach nie ma poprawy dynamiki a jest piszczenie silników, grzanie się i przy największych prądach spada dynamika - trzeba zmniejszać przyspieszenia. Jednak w tej maszynce praktycznie nie występują obciążenia. Wszystko jeździ na THK15 po jednym wózku na szynę. Poza kilkoma kilogramami bramy są tylko opory samych wózków.
Dlatego Ty dobierz to sam doświadczalnie.
czilałt...