berrrcik21 pisze:ak właśnie powinno być doprowadzone zasilanie silników w tym układzie?
tak jak zaproponował kolega
rchobby
rchobby pisze:W sterownikach unipolarnych środki uzwojenia silników są podłączane do 'plus' zasilania a pozostałe końce do tranzystorów
środek uzwojenia to w przypadku silnika ośmodrutowego:
dla cewki po lewe stronie - połączenie YEL z BLU
dla cewki na dole - połączenie ORG z BRN
dla rysunku kolego
pminmo
kończe cewki pierwszek X2-1 i X2-2 (wspólny do zasilania)
końce cewki drugiej X3-1 i X3-2 (wspólny do zasilania)
berrrcik21 pisze:Jeśli mógłbyś dorysować parę ścieżek zasilania na tym schemacie byłbym wdzięczny
ścieżki zasilania nie są potrzebna - ponieważ zasilanie silnka jest jedynie przez punkty wspólne cewek
berrrcik21 pisze:W takim układzie jak jest na schemacie jaki można osiągnąć maksymalny prąd oraz jak dużym napięciem mogę zasilać silniki?
prąd - trudno powiedzieć dokładnie... tranzystory wytrzymają dużo, jednak drivery (75hc08) nie potrafią dobrze nimi sterować... ponoć taki układ dobrze steruje do 5A - jednak to chyba zbyt optymistyczna ocena
napięcie - nie wiecej niż moga tranzystory mocy (50-55V).. a bezpieczniej przyjąć jedynie 40-45V
berrrcik21 pisze: A jaki proponowałbyś układ zamiast 74HC08N dla zwiększenia prądu?
jakiś specializowany pojedyńczy driver z rodziny IR... lub jakiś inny
trzeba by poszperać... są Jacyś chętni do szukania?
