Witam,
posiadam sterownik, jak w temacie (L297 + L298). Do testów wykorzystałem generator zbudowany na up Atmela, w momencie podania napięcia 5V na sterownik sygnał z generatora jest poprawny, ale gdy podam napięcie zasilające stopień końcowy, to sygnał STEP jest silnie zniekształcony, a sam silnik tańczy w każdym kierunku. Nóżka 16 układu L297 połączona jest z obwodem RC (tryb master), zaś 11 z masą (praca dwufazowa). Żadne z wejść sterownika nie wisi w powietrzu. Z racji tego, że silniczek wymaga 3.1A, sterownik ustawiłem do pracy z prądem 2A. Napięcie zasilające 34VDC z transformatora o mocy 10A. Pierwszy raz mam w rękach taki sterownik, może coś przeoczyłem. Czekam na sugestie i ewentualnie na dodatkowe pytania.
Sterownik SSK-B01 - zakłócenia sygnału STEP
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Po pierwsze - kable prowadzące od AVRa do sterownika jak najdalej od zasilania oraz kabli silnikowych. Po drugie - dir do masy. Po trzecie - jeżeli możesz - sprawdź oscyloskopem, lub chociaż woltomierzem, czy sterownik przełącza się prawidłowo bez podłączonego silnika. Jeżeli tak, to zakłócenia; jeżeli nie - inny problem.
Po czwarte - po cholerę jeszcze ktoś używa tych przestarzałych sterowników...?
Po czwarte - po cholerę jeszcze ktoś używa tych przestarzałych sterowników...?
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 62
- Rejestracja: 26 mar 2012, 20:10
- Lokalizacja: Kęty
Pozbyłem się tego sterownika, bo nie doszedłem do żadnych wniosków jaka mogła być przyczyna, że nie chciał działać. Teraz mam na testy TB6560 i jest lepiej, bo już tak bardzo nie gubi kroków, ale przy nieco większych częstotliwościach silnik nie wyrabia i najzwyczajniej przysiada, przestaje się kręcić i piszczy.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 220
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 18:14
- Lokalizacja: Opolskie
Typowe zjawisko silnika krokowego obroty rosną a moment malejeale przy nieco większych częstotliwościach silnik nie wyrabia i najzwyczajniej przysiada, przestaje się kręcić i piszczy.
A tu podstawowe wady z innej strony WWW
Wady:
Rezonanse mechaniczne pojawiające się przy niewłaściwym sterowaniu.
Trudności przy pracy z bardzo dużymi prędkościami.
W praktyce małe maksymalne obroty: rzędu kilku-kilkuset obrotów na minutę.
Występuje zjawisko gubienia kroków
Duży pobór prądu
Duża emisja ciepła