#3
Post
napisał: PK999 » 23 gru 2011, 23:53
Silnik który posiadasz jest unipolarny.
Co nie oznacza, że nie może być bipolarny, gdyż budowę ma identyczną.
Wyprowadzenia najczęściej ma tak:
1 2 3
...|
4 5 6
gdzie | oznacza połączenie miedzy 2 i 5 (kropki nie maja znaczenia) wykonane zwykle na małej pcb.
Jeśli uda Ci się usunąć to połączenie miedzy 2 a 5 bez uszkodzenia reszty, będziesz miał silnik bipolarny
o wyprowadzeniach 1 i 3 (pierwsza cewka) oraz 4 i 6 (druga cewka)
Wyprowadzenia 2 i 5 to środki tych dwu cewek.
Możesz to sprawdzić mierząc oporność miedzy 1 i 2 a później 1 i 3. Ta druga powinna być dwukrotnie większa od pierwszej. Z drugą cewką analogicznie.