SSK-B02 silniki nie reagują

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC

Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#11

Post napisał: Leoo » 14 gru 2011, 16:32

Proszę zmierzyć wartość napięcia +40V.
W jakiej konfiguracji pracuje silnik. Proszę podać kolory połączonych kabli.
Silnika nie można testować na poduszce krzesła. Musi być (jak w maszynie) solidnie umocowany a oś powinna być obciążona, choćby małym kołem zamachowym.
Na filmie widać, że istnieją prędkości, przy których pracuje poprawnie. W związku z powyższym sterownik jest sprawny. Problemem jest za duża wartość przyśpieszenia lub prędkości ustawiona w "Motor tuning".



Tagi:


Autor tematu
snajper007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 144
Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
Lokalizacja: grodzisko Górne

#12

Post napisał: snajper007 » 14 gru 2011, 19:26

Napięcie zasilania jest 39V. Silniki podłączone równolegle:
A czerwony + niebieski
B żółty + czarny
C biały + brązowy
D pomarańczowy + zielony


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#13

Post napisał: Leoo » 14 gru 2011, 19:57

Silnik podłączony prawidłowo, napięcie jest za wysokie. Podczas hamowania lub przy wahaniach napięcia sieci łatwo przekroczyć 40V i L298 odparują. Jaką pojemność mają kondensatory filtrujące w zasilaczu?
Jaki prąd fazowy Kolega ustawił (napięcie na pin 15 L297)?


Autor tematu
snajper007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 144
Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
Lokalizacja: grodzisko Górne

#14

Post napisał: snajper007 » 14 gru 2011, 21:40

Kondensatory są 4700uF x 4. Zastosowałem ogranicznik napięcia, suma Uz=37V (napięć diod zenera). Prąd fazowy ustawiony jest na 2.83A czyli 0.62V

Sterownik już działa, winny był jeden L298 (zwarcie wyjścia D do masy). Muszę jeszcze dwa pozostałe sprawdzić. Czy silnik ma prawo tak mocno się grzać?


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#15

Post napisał: Leoo » 14 gru 2011, 22:46

Generalnie producent podaje wartość przyrostu temperatury w czasie pracy silnika ale dla 57H76-2008B nie mogę znaleźć. Ustawiona wartość prądu jest nawet mniejsza niż wymagana, więc nie powinno być problemu z przegrzewaniem. Na sterowniku ustawiamy amplitudę prądu, czyli 2,83A*1,41 -> 4,00A co daje 0,88V Vref. Jednak jeśli pracujemy półkrokiem lepiej zostawić 0,62V.
Ogranicznik powinien zabezpieczać przed uszkodzeniem spowodowanym wzrostem napięcia. Może nie funkcjonuje prawidłowo?


Autor tematu
snajper007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 144
Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
Lokalizacja: grodzisko Górne

#16

Post napisał: snajper007 » 14 gru 2011, 23:30

L298 i L297 spaliłem wcześniej jak zwarłem nóżkę L297 i analogicznie poszły prawie wszystkie. Zwykłym miernikiem cyfrowym ustawię na amplitudę? A do jakich prędkości mogę rozkręcić silnik aby pracował możliwie szybko na G0?


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#17

Post napisał: Leoo » 15 gru 2011, 15:40

snajper007 pisze:A do jakich prędkości mogę rozkręcić silnik aby pracował możliwie szybko na G0?
Zobaczymy :cool:
Jest wiele zmiennych odpowiedzialnych za prędkość G0.


Autor tematu
snajper007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 144
Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
Lokalizacja: grodzisko Górne

#18

Post napisał: snajper007 » 15 gru 2011, 18:03

Jak sprawdzić l297 i l298?


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#19

Post napisał: Leoo » 15 gru 2011, 22:34

snajper007 pisze:Jak sprawdzić l297 i l298?
Montując do działającego sterownika :cool:
O ile L297 może mieć podstawkę, o tyle L298 musi być lutowany i tu jest problem.
Najpierw trzeba sprawdzić omomierzem, czy nie ma zwarć pomiędzy wyjściami (między sobą) a następnie pomiędzy nimi a masą i szyną +40V. Test wykonujemy bez zasilania i bez silnika.
Teraz podłączamy zasilanie i możemy podawać pojedyńcze kroki z Macha. Za pomocą sondy TTL sprawdzamy sygnały A, B, C, D na wejściach L298 a następnie na jego wyjściach odpowiadające im napięcia za pomocą woltomierza. Test wykonujemy bez silnika. Jeśli jest ok. przechodzimy do testów z silnikiem.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika CNC”