Jaki silnik do sterownika ssk-b02
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 144
- Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
- Lokalizacja: grodzisko Górne
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 18
- Rejestracja: 15 sty 2009, 11:46
- Lokalizacja: St-ce
Silnik z pierwszej aukcji trzeba łączyć szeregowo. Szybciej Ci się zakręci przy stałym ale zmniejszonym momencie
Silnik z drugiej aukcji można połączyć szeregowo i równolegle. Przy połączeniu szeregowym j.w. Przy połączeniu równoległym będziesz mógł wycisnąć maksymalny moment z tego silnika ale pogorszą się osiągi prędkości przy akceptowalnym momencie.
Sam musisz zdecydować na czym Ci bardziej zależy; na prędkości czy sile.
p.s. do tych sterowników spokojnie można podpiąć np. http://allegro.pl/silnik-krokowy-6-8nm- ... 43530.html
;);)
Silnik z drugiej aukcji można połączyć szeregowo i równolegle. Przy połączeniu szeregowym j.w. Przy połączeniu równoległym będziesz mógł wycisnąć maksymalny moment z tego silnika ale pogorszą się osiągi prędkości przy akceptowalnym momencie.
Sam musisz zdecydować na czym Ci bardziej zależy; na prędkości czy sile.
p.s. do tych sterowników spokojnie można podpiąć np. http://allegro.pl/silnik-krokowy-6-8nm- ... 43530.html

-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 144
- Rejestracja: 03 lis 2011, 16:48
- Lokalizacja: grodzisko Górne
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
@dj_ramu: coś pokręciłeś
Jeżeli driver jest w stanie zapewnić pełny prąd do obydwu typów połączeń to:
a) moment jest taki sam (liczy się prąd w każdym z uzwojeń - silnika nie interesuje, jak się go połączyło)
b) prędkość w połączeniu równoległym jest 2x wyższa przy takim samym napięciu drivera
Wynika to z faktu, że w połączeniu szeregowym do uzwojenia jest połączona połowa napięcia (napięcie dzieli się po równo na uzwojeniach) a w równoległym każde uzwojenie ma pełne napięcie.
Natomiast przy połączeniu równoległym driver musi dawać 2x większy prąd, więc będzie się 4x bardziej grzał.
Jeżeli driver jest w stanie zapewnić pełny prąd do obydwu typów połączeń to:
a) moment jest taki sam (liczy się prąd w każdym z uzwojeń - silnika nie interesuje, jak się go połączyło)
b) prędkość w połączeniu równoległym jest 2x wyższa przy takim samym napięciu drivera
Wynika to z faktu, że w połączeniu szeregowym do uzwojenia jest połączona połowa napięcia (napięcie dzieli się po równo na uzwojeniach) a w równoległym każde uzwojenie ma pełne napięcie.
Natomiast przy połączeniu równoległym driver musi dawać 2x większy prąd, więc będzie się 4x bardziej grzał.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
- Lokalizacja: Radomsko
Driver nie może dać prądu większego niż maksymalny dla niego przewidziany, w tym przypadku 4A, więc nie będzie się 4x bardziej grzał. Aby więc utrzymać moment przy połączeniu równoległym silników, trzeba połączyć szeregowo uzwojenia każdego z silników. Jak to wpływa na obroty itp. kolega już wcześniej opisał. Z dwojga złego wolę już połączenie szeregowe silników przy uzwojeniach silników połączonych równolegle, bo to mi przynajmniej zapewnia, że przy rozrzucie produkcyjnym silników, wypadkowy prąd płynący przez każdy z silników będzie taki sam, więc i momenty nie powinny się różnić. Tak też właśnie planuję rozwiązać obustronny napęd bramy w swoim urządzonku.ursus_arctos pisze:Natomiast przy połączeniu równoległym driver musi dawać 2x większy prąd, więc będzie się 4x bardziej grzał.
Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? 

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Czyli jeden sterownik i dwa silniki połączone w szereg a w każdym z nich fazy włączone równolegle?jacek-1210 pisze:Z dwojga złego wolę już połączenie szeregowe silników przy uzwojeniach silników połączonych równolegle, bo to mi przynajmniej zapewnia, że przy rozrzucie produkcyjnym silników, wypadkowy prąd płynący przez każdy z silników będzie taki sam, więc i momenty nie powinny się różnić. Tak też właśnie planuję rozwiązać obustronny napęd bramy w swoim urządzonku.
Dobrze zrozumiałem intencję Kolegi?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
- Lokalizacja: Radomsko
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
- Lokalizacja: Radomsko
Jeśli nie bedziesz patrzył na napiecie zasilające silniki, tylko na napięcie zasilające poszczególne cewki silnika, to może się okazać że różnicy w tych połączeniach nie ma żadnych oprócz tego, że "moje" zapewnia wyrównanie prądu w obu silnikach. A gwarantem uzyskania właściwego momentu jest nie tyle napięcie co prąd płynący przez cewki silnika 

Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? 
