sterownik z allegro
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8363
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
sterownik z allegro
czy do tego mozna podpiąc dwa silniki na jedną oś ?
http://www.allegro.pl/item120156977_ste ... okiem.html
http://www.allegro.pl/item120156977_ste ... okiem.html
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
Tagi:
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8363
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
mozesz mnie bardziej oświecić ?pit202 pisze:można , 2 silniki z jednej osi podłączasz normalnie do 2 wyjsc , mostkujesz tylko wejscie STEP/DIR i gotowe
z tego co widzę na schemacie to podłączam silnik 2 fazowy do 4 wyjść, czyli jesli po prostu spiałbym cewki obu silników i podpiał do tych 4 wyjśc, a gdzie ten mostek ?
- Załączniki
-
- sterownik.JPG (15.41 KiB) Przejrzano 2151 razy
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
wejścia sterujące.... kanału pierwszego i drugiego sterujesz wspólnie - czyli mostkujeszbartuss1 pisze: a gdzie ten mostek ?
oczywiście w ten sposób na jedną oś musisz wykorzystać dwa kanały sterownika - wiec pozostanieci jedynie sterowanie dla jeszcze jednej osi

jednak nie wiem czy na tym kombajnie-sterowniku takie mostkowanie jest łatwe do zrobienia...
w dokumentacji http://*/pdf/cncster.pdf tego sterownika jest opisane ścisłe przypisanie:
1 kanał step/dir - lpt 2/3
2 kanał step/dir - lpt 4/5
3 kanał step/dir - lpt 6/7
pozostałe sygnały LPT dotyczą już innych funkcji sterowniak...
czyli jest to bardzo klasyczne przypisanie...
jednak co zrobić aby zmienić je na
1 kanał - step/dir 2/3
2 kanał - step/dir 2/3
3 kanał - step/dir 4/5
ja niewiem jak to zrobić na sterowniku

ciąć ścieżki.... albo zastoswać program który potrafi sterować dla jednej osi dwoma parami sygnałó równocześnie...
albo zrobić przejściówkę LPT-LPT - która łączy we(2/3) z wy(4/5) i wy(2/3)
oraz we(4/5) z wy(6/7)... pozostałe sygnały równolegle.. jeden do jednego
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 863
- Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
- Lokalizacja: --
tak, masz narysowane 3 ikonki silnikow , podlaczasz 2 silniki tak jak sie silniki podlacza , kazdy do osobnego drivera , "mostek" robisz na wejsciu aby 2 drivery działały tak samo , tak zeby otrzymywały te same impulsy na wejscie sygnałów STEP/DIR
nie masz tam 4 wyjsc , masz 3 wyjscia , to co nazywasz 4 wyjsciami to 4 złącza skręcane.
nie masz tam 4 wyjsc , masz 3 wyjscia , to co nazywasz 4 wyjsciami to 4 złącza skręcane.
PiteR
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
niestety... jeśli jeden silnik ma 2,8A
a od jego prądu sterowania zależy moment siły => to podłączenie równolegle takich silników do sterownika dającego w/g noty katalogowej 1,5A... w praktyce dającego się podkręcać do 2,5A (imt901)... oznacza drastyczny spadek momentu siły, albo spalenie sterownika
np. jeśli ustawimy na sterowniku wymuszenie 2,5A
a silniki faktycznie są identyczne* => nastąpi równy podziała prądu na dwa silniki
czyli silnik znamionowany 2,8A będzie sterowany 1,25A
czyli teoretyczny moment 19kgcm spadnie znacząco...
19 - 2,8
x - 1,25 => x= 8.49kgcm.... czyli spadek wiecej niż o połowę
zdecydowanie zalecam poszukania innego sterownika.. np. takiego z 4-roma kanałami
bo sterownie dwu silników z jednego sterownika - to nie jst dobry pomysł...
*zwłaszcza, że silniki nie bywają identyczne... i podział prądu nie musi być identyczny
występują również inne problemy...
oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest sterownik o budowie modułowej...
zasilacz, n * sterownik, płyta główna... ew. zabezpieczenia -> np. nadnapięciowe (bardzo ważne przy dużej deakceleracji silnika)
a od jego prądu sterowania zależy moment siły => to podłączenie równolegle takich silników do sterownika dającego w/g noty katalogowej 1,5A... w praktyce dającego się podkręcać do 2,5A (imt901)... oznacza drastyczny spadek momentu siły, albo spalenie sterownika

np. jeśli ustawimy na sterowniku wymuszenie 2,5A
a silniki faktycznie są identyczne* => nastąpi równy podziała prądu na dwa silniki

czyli silnik znamionowany 2,8A będzie sterowany 1,25A

czyli teoretyczny moment 19kgcm spadnie znacząco...
19 - 2,8
x - 1,25 => x= 8.49kgcm.... czyli spadek wiecej niż o połowę

zdecydowanie zalecam poszukania innego sterownika.. np. takiego z 4-roma kanałami
bo sterownie dwu silników z jednego sterownika - to nie jst dobry pomysł...
*zwłaszcza, że silniki nie bywają identyczne... i podział prądu nie musi być identyczny
występują również inne problemy...
oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest sterownik o budowie modułowej...
zasilacz, n * sterownik, płyta główna... ew. zabezpieczenia -> np. nadnapięciowe (bardzo ważne przy dużej deakceleracji silnika)
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm