Enable ?

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC

Autor tematu
areksu
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2004, 22:53
Lokalizacja: ?Ăłd?

Enable ?

#1

Post napisał: areksu » 15 lip 2004, 18:10

Mam kilka pytan co do sterownikow

1 Do czego sluzy wejscie enable. Mam kilka prostych schematow sterownikow do silnikow unipolarnych i chcialbym do testow je wykorzystac. Ale sa tam tylko wejscia: Direction i Step. Czy mozna np to wejsie do testow pominac. Oczywiscie wchodzi w rachube uzycie programow typu KCam lub Mach2.

2. Podczas zbierania informacji w internecie na temat pracy silnikow krokowych zetknalem sie z problemem rozpedznia i hamowania silnikow. Czy ten problem mozna pominac? Czy tez nie. Czy to sie zalatwia na poziomie sterownika czy programu?

3.Czy ktos sie zetknal z ukladem UCN5804? Dla leniwych i minimalistow (czyli dla mnie) jest to chyba dobre rozwiazanie?

Chcialem podziekowac za odpowiedzi do poprzednich moich pytan. Przydaly sie. Dziekuje.



Tagi:


pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#2

Post napisał: pit202 » 15 lip 2004, 19:17

ad.1. enable ( ang. umożliwiać ) jak sama nazwa wskazuje służy do wlaczenia ( umozliwienia ) prądu na silnik ( tak sie dzieje w wiekszości przypadków ).
Jest to po to realizowane aby programowo wlaczyc lub wylaczyc silnik.
czy mozna je pominąć ? wg mnie mozna, ale po co wylączac silniki ? lepiej
ograniczyc prad do 60% ( mozna w IMT901 ) po co ? np. ciezka os Z moze spasc
jezeli silnik nie bedzie zasilany. do samego sterowania wystarczy step/dir

ad.2. pominąć do testowania ? tak, ale po co ? w programie mach2 ustawia sie jak
silnik ma się rozpedzac. bez wiekszych problemow.
PiteR

Awatar użytkownika

ottop
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 346
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#3

Post napisał: ottop » 16 lip 2004, 17:50

Zagadnienie rozpędzania i hamowania silnika krokowego jest dość istotną sprawą chyba że silnik pracuje z prędkością nie większą niż jego maksymalna prędkość rozruchu. W innym przypadku silnik po prostu nie ruszy (w najlepszym razie zgubi kilka kroków). Podobnie podczas zatrzymywania silnika najpierw musimy zmniejszyć jego prędkość obrotową do wartości w której silnik jest w stanie precyzyjnie się zatrzymać.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika CNC”