Jak się ma napięcie do prądu w sterownik
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 lut 2009, 15:36
- Lokalizacja: Wrocław
Jak się ma napięcie do prądu w sterownik
Witam, szukam odpowiedniego (alternatywnego) rozwiązania do drogich zasilaczy i traffa z akcesoria.cnc.info. Proszę powiedzcie mi jak to jest, po co do sterownika mam dostarczyć 40V skoro silnik (3,2 Nm 4A) ma napięcie 2,9 V, Czy chodzi tylko o układ czopera który będzie (zwiększając napięcie) powodował szybszy wzrost prądu ? Jeżeli tak to co się stanie jeśli podłącze zasilacz np. 12V o wydajności 10A
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 635
- Rejestracja: 29 mar 2008, 16:48
- Lokalizacja: laski
Niestety niezupełnie jak w normalnej cewce. Pominąłeś BackEMF, która ma znacznie większy wpływ na osiągi silnika przy danym napięciu niż jego indukcyjność. Nim szybciej się silnik kręci, tym mniejsza jest różnica pomiędzy napięciem zasilającym a generowanym przez silnik, co powoduje zmniejszanie się szybkości zmian prądu i co za tym idzie momentu silnika.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 lut 2009, 17:20
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Czy w związku z powyższym napięcia nie trzeba zwiększać na sterowniku by uzyskać większe prędkości?cnc3d pisze:Niestety niezupełnie jak w normalnej cewce. Pominąłeś BackEMF, która ma znacznie większy wpływ na osiągi silnika przy danym napięciu niż jego indukcyjność. Nim szybciej się silnik kręci, tym mniejsza jest różnica pomiędzy napięciem zasilającym a generowanym przez silnik, co powoduje zmniejszanie się szybkości zmian prądu i co za tym idzie momentu silnika.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 lut 2009, 17:20
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 635
- Rejestracja: 29 mar 2008, 16:48
- Lokalizacja: laski
Leo, niestety trzeba i ty o tym wiesz. Chodzi tylko o to, że napięcie niezbędne do uzyskania jakiejś prędkości to napięcie generowane przez ten silnik przy tej prędkości plus napięcie zapewniające odpowiednio szybki przyrost prądu dla tej prędkości na danej indukcyjności.
napięcie = prędkość*BackEMF + indukcyjność*prędkość*współczynnik + prąd*rezystancja uzwojeń
(w/w wzór podałem w bardzo dużym uproszczeniu!!! -chodzi o zaszdę, a nie precyzyjne oddanie modelu matemetycznego takiego silnika)
współczynnik to wartość odpowiadająca za kąt wektora pola w stosunku do elektrycznej pozycji wirnika. Ideałem byłoby 90 stopni, ale bez pełnego sterowania wektorowego trzeba dobrać na pałę. Przesadzenie z tą wartością powoduje właśnie nadmierne nagrzewanie się silnika.
napięcie = prędkość*BackEMF + indukcyjność*prędkość*współczynnik + prąd*rezystancja uzwojeń
(w/w wzór podałem w bardzo dużym uproszczeniu!!! -chodzi o zaszdę, a nie precyzyjne oddanie modelu matemetycznego takiego silnika)
współczynnik to wartość odpowiadająca za kąt wektora pola w stosunku do elektrycznej pozycji wirnika. Ideałem byłoby 90 stopni, ale bez pełnego sterowania wektorowego trzeba dobrać na pałę. Przesadzenie z tą wartością powoduje właśnie nadmierne nagrzewanie się silnika.