Sterownik L297/L298 i tylko 1,2A Max

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC
Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#21

Post napisał: triera » 12 sty 2006, 17:19

lubię mieć zapas mocy...
przy cięciu folii większe siły występują tylko w fazach
przyspieszania i hamowania
a silniki mają dużooo alu do odprowadzania ciepła.



Tagi:


priv
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 14 sty 2005, 16:53
Lokalizacja: dolnoslaskie

#22

Post napisał: priv » 13 sty 2006, 09:11

Witam
a ja mam zamiar zastosowac wentylatorki,
nikt nie zaproponowal tego sposobu, czyzby nie mial sensu???? :shock:
Krzysztof

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#23

Post napisał: chomikaaa » 13 sty 2006, 09:19

niepotrzebne utrudninie wentyloatorki mja to do siebie ze sie zuywaja dos szybko i daja niepotrzebny halas pozatym zawsze to dodatkowa komplikacja konstrukcji pobor dodtkowy pradu bo 3sztuki musisz miec


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1345
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#24

Post napisał: pltmaxnc » 13 sty 2006, 10:24

Przykręcenie silnika do masywnej konstrukcji maszyny jest skutecznym sposobem na odprowadzenie nadmiaru ciepła. Należy tylko zadbać aby powierzchnia styku była możliwie duża (flansza silnika bezpośrednio na konstrukcji) . Można zwiększyć przewodność stosując pasty przewodzące ciepło. Czasami są stosowane radiatory na obudowie.
Należy również stosować drivery z redukcją prądu spoczynkowego silnika (np o 50%), często silnik na postoju grzeje się bardziej niż przy pracy.


priv
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 14 sty 2005, 16:53
Lokalizacja: dolnoslaskie

#25

Post napisał: priv » 14 sty 2006, 09:01

no wlasnie:
wiem ze masa maszyny zabieze duza ilosc ciepla, ale spotkalem sie z zaleceniem
mocowania silnikow poprzez amortyzaror gumowy / 297-298-1/2 kroku / , guma jest niezlym izolatorem ciepla i w tym przypadku nie mozna liczyc na strate ciepla.
2/ czy w mach2 jest mozliwosc ograniczenia pradu podczas trzymania????
jezeli tak to jak to zrobic??? :(
Krzysztof

Awatar użytkownika

Piotrjub
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1495
Rejestracja: 11 kwie 2005, 13:00
Lokalizacja: Gdansk

#26

Post napisał: Piotrjub » 14 sty 2006, 10:34

Amortyzator stosuja osoby jak maja draiwer skopany. Czyli np. podczas wolnych obrotow silnika wystepuja jego drgania. Rozwiazaniem nie sa amortyzatory tylko poprawa albo wymiana na inny draiwera.

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#27

Post napisał: Wodzu » 30 lis 2006, 23:50

Kurcze odprowadzanie ciepła do maszyny zmienia chyba jej wymiary i tracimy na dokładnosci najlepiej to wyfrezowac sobie jakis radiatorek z alu i po sprawie. Dla wyrzucajacych pieniadze moze byc z miedzi :mrgreen:
Ja tak zrobilem z radiatorem na procka.
Miałem chłodzenie wodne ale mi zalało całego kompa :sad: Wiec teraz sam wziałem wielki kawał alu i go obfrzowałem frezem piłkowym i gra
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

Awatar użytkownika

DoctorX
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 152
Rejestracja: 16 sie 2006, 16:05
Lokalizacja: Kko

#28

Post napisał: DoctorX » 01 gru 2006, 10:57

ja tam lubie sobie pomacać...ciepły/gorący silnik szczególnie jak ma gołe przewody ;)
a poważnie to u mnie już samo mocowanie silników odprowadza na tyle ciepła że jest ok.chociaż silnik jest niemalże odizolowany termicznie od reszty prowadzeniaMówię tu o osi Z z resztą silnik 1.5A co on może zagrzać? pokój w zimie ;) nie no fakt na postoju grzeje się niemiłosiernie,ale po co mi maszynka na postoju? więc daję mu trochę zajęcia i chłopak stygnie...
Sukces ojców ma wielu , porażka tylko jednego...


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#29

Post napisał: Leoo » 03 gru 2006, 23:04

DoctorX,
Naturalnym jest, że silnik na postoju grzeje się bardziej, gdyż cała moc dostarczona musi wytracić się w rezystancji uzwojenia. Podczas pracy, moc zamieniana jest na moment obrotowy i wydziela się w układzie napędzanym minus moc w uzwojeniu (miedzi).

Awatar użytkownika

DoctorX
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 152
Rejestracja: 16 sie 2006, 16:05
Lokalizacja: Kko

#30

Post napisał: DoctorX » 04 gru 2006, 07:10

Leoo pisze:Naturalnym jest, że silnik na postoju grzeje się bardziej,
tak,wiem o tym,silnik trzymany jest momentem bo taka jego praca...
Sukces ojców ma wielu , porażka tylko jednego...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika CNC”