Czestotliwosc krokow - problem
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
no tak - ale skoro są to silniki do drukarek to pracuję sobie na określonej prędkości .
i nie muszą się " martwić " o rezonanse .
jak pisałem - może unipolary będą lepsze .
może na innym ( większym ) podziale kroków będą działały lepiej ?
masz chyba 1 i 1/2 kroku - może na 1/4 , 1/8 będzie lepiej .
wszystko zależy jak poważny jest " projekt " - kasa na próby .
pozdrawiam .
no tak - ale skoro są to silniki do drukarek to pracuję sobie na określonej prędkości .
i nie muszą się " martwić " o rezonanse .
jak pisałem - może unipolary będą lepsze .
może na innym ( większym ) podziale kroków będą działały lepiej ?
masz chyba 1 i 1/2 kroku - może na 1/4 , 1/8 będzie lepiej .
wszystko zależy jak poważny jest " projekt " - kasa na próby .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Proszę uchwycić silnik w imadle a na osi zamocować koło zamachowe. W ten sposób częstotliwość rezonansu mechanicznego zostanie na tyle obniżona, że blokowanie silnika nie nastąpi.
Każdy silnik krokowy posiada dwie częstotliwości rezonansu mechanicznego. Czasem producenci uwzględniają je na charakterystykach.
Każdy silnik krokowy posiada dwie częstotliwości rezonansu mechanicznego. Czasem producenci uwzględniają je na charakterystykach.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1126
- Rejestracja: 11 sty 2005, 13:03
- Lokalizacja: Grodków
- Kontakt:
Jesteś w 100% pewien, że prawidłowo podpinasz silnik a układ jest w 100% sprawny ? Miałem podobne przypadłości gdy :
1. Nieprawidłowo podpiąłem silnik (miał sporo nieopisanych przewodów więc szanse na pomyłkę były duże)
2. Gdy przy silniku unipolarnym przewód jednej cewki nie łączył.
3. gdy miałem uszkodzony mostek.
objawy zawsze podobne - właśnie przy obciążaniu choćby palcami działało poprawnie,
nie zauważyłem nigdy podobnej sytuacji w sprawnym układzie w zakresie częstotliwości o którym piszesz. Spróbuj podłączyć inny silnik.
1. Nieprawidłowo podpiąłem silnik (miał sporo nieopisanych przewodów więc szanse na pomyłkę były duże)
2. Gdy przy silniku unipolarnym przewód jednej cewki nie łączył.
3. gdy miałem uszkodzony mostek.
objawy zawsze podobne - właśnie przy obciążaniu choćby palcami działało poprawnie,
nie zauważyłem nigdy podobnej sytuacji w sprawnym układzie w zakresie częstotliwości o którym piszesz. Spróbuj podłączyć inny silnik.