Alphacam nie generuje kodów G2/G3 dla obróbki 3D.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 23:17
- Lokalizacja: Łódź
Alphacam nie generuje kodów G2/G3 dla obróbki 3D.
Witam.
Pracuję na Alphacamie v7 i R13. W obu przypadkach ten sam problem.
Nie potrafię zmusic AC do wygenerowania ruchów po łuku (g2/g3) dla obróbki 3d.
Bez problemu natomiast generuje te ruchy dla funkcji SLOPPING.
Probowalem rózne postprocesory, ciągle to samo, tylko g1 generuje. Przy większych modelach
program robi sie ogromny, a po obróbce i tak widac ze łuki składają sie z lini.
W innym CAMie, ten sam model nie sprawia takch klopotow.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem ?
Z góry dziekuje za odpowiedz.
Pracuję na Alphacamie v7 i R13. W obu przypadkach ten sam problem.
Nie potrafię zmusic AC do wygenerowania ruchów po łuku (g2/g3) dla obróbki 3d.
Bez problemu natomiast generuje te ruchy dla funkcji SLOPPING.
Probowalem rózne postprocesory, ciągle to samo, tylko g1 generuje. Przy większych modelach
program robi sie ogromny, a po obróbce i tak widac ze łuki składają sie z lini.
W innym CAMie, ten sam model nie sprawia takch klopotow.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem ?
Z góry dziekuje za odpowiedz.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5773
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
Najkrócej - bo to jest cecha obróbki 3d, że masz głównie przejazdy odcinkami prostej. Czemu - a bo analizując przejście po jakiejkolwiek płaszczyźnie łuki występują wyjątkowo, najczęściej masz do czynienia z elipsami. Wyobraź sobie że z płaszczyzny "wystaje" wałek, ale nie jest on prostopadły do ruchu freza, tylko leży pod kątem. Właśnie elipsa będzie w tym przekroju.
Wyobrażasz sobie jak musiałby działać program, który każdą płaszczyznę analizowałby, czy da się jej punkty połączyć łukiem? Właśnie dlatego twórcy poszli na łatwiznę i w takich programach idą po stycznej do linii, jaka w danym miejscu występuje. Takimi schodkami, a różnicę tych schodków możesz określić w ustawieniach, w zależności, czy to obróbka zgrubna, czy wykańczająca.
Z drugiej strony, co ci przeszkadza, że masz milion odcinków na powierzchni? Przecie to idzie, maszyna robi swoje i bierze dalszą część programu.
Wyobrażasz sobie jak musiałby działać program, który każdą płaszczyznę analizowałby, czy da się jej punkty połączyć łukiem? Właśnie dlatego twórcy poszli na łatwiznę i w takich programach idą po stycznej do linii, jaka w danym miejscu występuje. Takimi schodkami, a różnicę tych schodków możesz określić w ustawieniach, w zależności, czy to obróbka zgrubna, czy wykańczająca.
Z drugiej strony, co ci przeszkadza, że masz milion odcinków na powierzchni? Przecie to idzie, maszyna robi swoje i bierze dalszą część programu.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1255
- Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
- Lokalizacja: Piastów
No jest jak Jasiu mówi, łuki typu G2, G3 da się uzyskać tylko w 3 głównych płaszczyznach, np przełączasz sterowanie na płaszczyznę XY i jedziesz. Nie da się, zgodnie z tym co pisał Jasio wykonać łuku który nie jest położony na którejś z głównych płaszczyzn. Do tego masz opcję kszywych typu NURBS, ale to nie jest obsługiwane przez wszystkie posprocesory, stare sterowania i jest generalnie rzadko spotykane. Wszyscy jadą na G1. Tyle, że kod długi wychodzi.