Alphacam nie generuje kodów G2/G3 dla obróbki 3D.

Alphacam

Autor tematu
shadow322
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 kwie 2014, 23:17
Lokalizacja: Łódź

Alphacam nie generuje kodów G2/G3 dla obróbki 3D.

#1

Post napisał: shadow322 » 29 kwie 2014, 19:02

Witam.
Pracuję na Alphacamie v7 i R13. W obu przypadkach ten sam problem.
Nie potrafię zmusic AC do wygenerowania ruchów po łuku (g2/g3) dla obróbki 3d.
Bez problemu natomiast generuje te ruchy dla funkcji SLOPPING.

Probowalem rózne postprocesory, ciągle to samo, tylko g1 generuje. Przy większych modelach
program robi sie ogromny, a po obróbce i tak widac ze łuki składają sie z lini.
W innym CAMie, ten sam model nie sprawia takch klopotow.

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem ?
Z góry dziekuje za odpowiedz.



Tagi:


PiRo_man
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 329
Rejestracja: 23 sie 2010, 21:32
Lokalizacja: Świerklany

#2

Post napisał: PiRo_man » 01 maja 2014, 21:15

Wina prawdopodobnie jest po stronie postprocesora. Istnieje jeszcze możliwość że łuki nie są na jakiejś określonej płaszczyźnie, lub ich niedokładność nie pozwala na jej zdefiniowanie.


Dawidotcz
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 18
Rejestracja: 24 lut 2012, 16:35
Lokalizacja: Trójmiasto i okolice

#3

Post napisał: Dawidotcz » 03 cze 2014, 20:13

Sprawdź tolerancję wektora w AC..ustaw na 0.01.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5317
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#4

Post napisał: jasiu... » 04 cze 2014, 16:18

Najkrócej - bo to jest cecha obróbki 3d, że masz głównie przejazdy odcinkami prostej. Czemu - a bo analizując przejście po jakiejkolwiek płaszczyźnie łuki występują wyjątkowo, najczęściej masz do czynienia z elipsami. Wyobraź sobie że z płaszczyzny "wystaje" wałek, ale nie jest on prostopadły do ruchu freza, tylko leży pod kątem. Właśnie elipsa będzie w tym przekroju.

Wyobrażasz sobie jak musiałby działać program, który każdą płaszczyznę analizowałby, czy da się jej punkty połączyć łukiem? Właśnie dlatego twórcy poszli na łatwiznę i w takich programach idą po stycznej do linii, jaka w danym miejscu występuje. Takimi schodkami, a różnicę tych schodków możesz określić w ustawieniach, w zależności, czy to obróbka zgrubna, czy wykańczająca.

Z drugiej strony, co ci przeszkadza, że masz milion odcinków na powierzchni? Przecie to idzie, maszyna robi swoje i bierze dalszą część programu.


postek
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:28
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post napisał: postek » 12 sie 2014, 12:19

Jest taka funkcja:
Technologia| Edycja Obróbki| Zamień Ścieżki 3D na Łuki

Musisz wpisać tolerancję z jaką zamieniać linię na łuki i kliknąć na drogę narzędzi.


Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1253
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

#6

Post napisał: Majster70 » 13 sie 2014, 10:46

No jest jak Jasiu mówi, łuki typu G2, G3 da się uzyskać tylko w 3 głównych płaszczyznach, np przełączasz sterowanie na płaszczyznę XY i jedziesz. Nie da się, zgodnie z tym co pisał Jasio wykonać łuku który nie jest położony na którejś z głównych płaszczyzn. Do tego masz opcję kszywych typu NURBS, ale to nie jest obsługiwane przez wszystkie posprocesory, stare sterowania i jest generalnie rzadko spotykane. Wszyscy jadą na G1. Tyle, że kod długi wychodzi.


mcnc
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 54
Rejestracja: 25 wrz 2013, 14:02
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post napisał: mcnc » 23 kwie 2015, 14:27

Witam,

mam podobny problem z ArtCAm i Mach3. Również mam łuki generowane jako dzisiątki czy nawet setki linijek kodu..


Arek99
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 66
Rejestracja: 25 lip 2007, 14:03
Lokalizacja: wschód

#8

Post napisał: Arek99 » 27 kwie 2015, 13:48

A jaki to problem obróbka powierzchni bokiem freza
na polilini budujesz siatkę boczną i robisz co chcesz fakt ze nie generuje G2 G3 ale wszystkie łuki obrabia dowolnieObrazek
Balestrini idea 5os bez tajemnic, Alphacam R1, Solidworks certyified


mcnc
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 54
Rejestracja: 25 wrz 2013, 14:02
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post napisał: mcnc » 30 kwie 2015, 08:30

Arek99 pisze:A jaki to problem obróbka powierzchni bokiem freza
na polilini budujesz siatkę boczną i robisz co chcesz fakt ze nie generuje G2 G3 ale wszystkie łuki obrabia dowolnie
a łuk wykonany za pomocą G2, G3 nie jest z natury dokładniejszy niż taki składający się z masy punktów?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Alphacam”