zamiast okraglych otworow sa jajeczka
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 maja 2013, 10:59
- Lokalizacja: Bydgoszcz
zamiast okraglych otworow sa jajeczka
Mianowicie pracuje na maszynie typu Wather jet firmy bystronic model byjet 3015 (1500x3000) rok 1997r i mam taki problem, ten problem jest odkad sie zatrudnilem ale nie dawno znalazlem to forum.Maszyna zamiast wypalac okraglych otworow wypala jajka, material na jakim pracuje to sa blachy roznej grubosci ale na kazdej jest to samo, moje pytanie czy wie ktos czego to jest wina ?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3572
- Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
- Lokalizacja: już tylko Mysłowice
- Kontakt:
jaka jest różnica w wymiarach 
zrób kwadrat i porównaj wymiary.
prawdopodobnie jest zmniejszona średnica zębatki ( wytarta ) na osi wzdłużnej na wskutek eksploatacji. Tam gdzie większy ciężar , to szybciej się zużywa ...
może też być luz między zębny nadmierny a encoder na osi silnika i cnc nie skoryguje róznic

zrób kwadrat i porównaj wymiary.
prawdopodobnie jest zmniejszona średnica zębatki ( wytarta ) na osi wzdłużnej na wskutek eksploatacji. Tam gdzie większy ciężar , to szybciej się zużywa ...
może też być luz między zębny nadmierny a encoder na osi silnika i cnc nie skoryguje róznic
Pozdrawiam robaczki kolorowe :)
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 sty 2013, 13:59
- Lokalizacja: Polska
U nas większe problemy są z X-em ( szybciej łapie luzy ), na dzień dobry spróbuj poruszyć most ręcznie wzdłuż X-a - zobaczysz czy nie ma dużych luzów. Na moście są rolki, po 2 z każdej strony, z jednej str. sa płaskie a po stronie silnika stożkowe, do mostu są mocowane śrubami które potrafią się poluzować, rolka wtedy cała jest luźna - proponuję to sprawdzić. Jak rolki są mocno skręcone to luz kasuje się mimośrodami w rolkach, jaką masz prędkość pozycjonowania ustawioną?ontix pisze:w zeszlym roku rozebralismy caly most i wymienialismy prowadnice od osi Y bo myslelismy ze to jest przyczyna ale jak sie przypatrzysz na ten otwor to on jest jajowaty po skosie o tak " / "
tutaj przyklad
Zdejmij osłony boczne i zerknij w jakim stanie są listwy i ile syfu i garnetu na nich siedzi.
Warto sprawdzić jeszcze przeniesienie napędu, paski mogą być do wymiany albo poluzowane - wystarczy odkręcić parę śrubek i zdjąć osłonę boczną mostu - wszystko jest jak na dłoni. W dalszej kolejności sprawdziłbym sprzęgiełka na wale.
U nas dokładnie tak samo wyglądały otwory przy luzie na X-ie z jednej strony mostu.
Byjet 4022
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 814
- Rejestracja: 21 maja 2009, 07:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jeżeli otwór jest jajkowany w X to czy gabaryty elementów wycinanych w tej osi też są dłuższe? (wtedy to może być oś i kontrola pozycjonowania)
Czy skoro piszesz że otworów jest / to czy zewnętrzne krawędzie też są pochylone? (wtedy głowica cała jest pochylona)
Może w programie cięcia masz włączoną korektę małych otworów (żeby nie były stożkowe) dzięki czemu głowica powinna się wychylać o niewielki kąt (dziesiętne stopnia) i obracać w osi otworu ale coś jest na tej osi zwalone i głowica zostaje pod jednym kątem (nie obraca się).
Czy skoro piszesz że otworów jest / to czy zewnętrzne krawędzie też są pochylone? (wtedy głowica cała jest pochylona)
Może w programie cięcia masz włączoną korektę małych otworów (żeby nie były stożkowe) dzięki czemu głowica powinna się wychylać o niewielki kąt (dziesiętne stopnia) i obracać w osi otworu ale coś jest na tej osi zwalone i głowica zostaje pod jednym kątem (nie obraca się).

Śląsk - Nierdzewka, Alloy, Laser, Gięcie, Excel