Witam wszystkich uzytkownikow!
Jestem nowym czlonkiem forum i jest to moj pierwszy post na forum.
Z gory mam nadzieje, ze opisuje swoj problem w przeznaczonym do tego miejscu, a jesli nie to z gory wszystkich przepraszam.
A wiec przechodzac do problemu: wykonuje model bryly, a scisliej mowiac walca i na jego powierzchni (na calym obwodzie) musze dodatkowo wykonac otwory scislej powiedzmy ze sa to czworokaty lub trojkaty(ksztalt jest w tyn momencie nie istotny). Problem w tym, ze nie moge rozgryzc jak wykonac szkic na powierzchni zewnetrznej walca... Jesli ktokolwiek mialby jakies trafne spostrzezenia, uwagi lub wskazowki to bede bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam!
NX 8.5
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 630
- Rejestracja: 31 paź 2009, 16:20
- Lokalizacja: PL
Utwórz sobie płaszczyznę pomocniczą: Wstaw → Pomocnicze/Punkt → Płaszczyzna pomocnicza → zaznacz powierzchnie walcową swojego modelu i zatwierdź OK.
Za pomocą „Szkic” narysuj swój otwór, trójkąt, czy co tam chcesz na utworzonej płaszczyźnie.
Teraz musisz rzutować krzywą : Wstaw → Krzywa pochodna → Rzutuj → Zaznaczasz swój szkic i powierzchnie walcową modelu.
Otwór powielisz za pomocą szyku, lustra itp.
Za pomocą „Szkic” narysuj swój otwór, trójkąt, czy co tam chcesz na utworzonej płaszczyźnie.
Teraz musisz rzutować krzywą : Wstaw → Krzywa pochodna → Rzutuj → Zaznaczasz swój szkic i powierzchnie walcową modelu.
Otwór powielisz za pomocą szyku, lustra itp.
Mazak -> Fanuc -> Acramatic -> Sinumeric -> Heidenhain -> Mitsubishi meldas -> EdgeCAM -> NX CAM -> Postprocesory.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 kwie 2016, 20:06
- Lokalizacja: Lublin
Serdeczne dzięki mateu5!
Pobawilem sie troche narzedziami i faktycznie sie udalo ale pojawil sie nastepny problem
Mając juz swoje kształty zrzutowane na powierzchni walca i chcac je wyciac nalezy zdefiniowac wektor wyciecia. No i wlasnie w tym tkwi caly szkopuł poniewaz zden wektoror mi nie pasuje bo chce aby wyciecie kazdego kształtu na obwodzie walca odbywalo sie tak jakby do osi walca czy patrząc przez przekrój do środka okręgu z którego powstał walec.(nie jestem pewny czy ktos mnie zrozumie, mozliwe, ze to co napisalem jest nie jasne i z gory przepraszam ale nie potrafie lepiej opisac swojego problemu). I tu moje pytanie: Czy musze definiowac oddzielnie wektor wyciecia po kolei dla kazdego z ksztaltow czy istnieje jakas funkja ktora pozwoli mi wyciac na raz wszystkie ksztalty w głąb walca?
Pobawilem sie troche narzedziami i faktycznie sie udalo ale pojawil sie nastepny problem

Mając juz swoje kształty zrzutowane na powierzchni walca i chcac je wyciac nalezy zdefiniowac wektor wyciecia. No i wlasnie w tym tkwi caly szkopuł poniewaz zden wektoror mi nie pasuje bo chce aby wyciecie kazdego kształtu na obwodzie walca odbywalo sie tak jakby do osi walca czy patrząc przez przekrój do środka okręgu z którego powstał walec.(nie jestem pewny czy ktos mnie zrozumie, mozliwe, ze to co napisalem jest nie jasne i z gory przepraszam ale nie potrafie lepiej opisac swojego problemu). I tu moje pytanie: Czy musze definiowac oddzielnie wektor wyciecia po kolei dla kazdego z ksztaltow czy istnieje jakas funkja ktora pozwoli mi wyciac na raz wszystkie ksztalty w głąb walca?