GRINDER-szlifierka
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
- Lokalizacja: Polska
GRINDER-szlifierka
Zainspirowany potrzebą ostrzenia frezów, wierteł no i czasami jakichś noży tokarskich głownie z HSS postanowiłem zbudować coś co mi w tym pomoże
Po przekopaniu internetu najbardziej przypadł mi do gustu ten projekt
MINI-BONELLE
Moje umiejętności posługiwania się programami graficznymi co prawda nie są aż tak zaawansowane, ale postanowiłem coś narysować
założenia sa następujące:
- jako podstawy uzyje tego co mi zostało ze starej tokarki do drewna prod USSR (mam tam prowadnice z wałków 24mm w osi X i 16 mm w Y)
-do napędu ściernic silnik 3-fazowy 0.37kw 2880 rpm sterowany falownikiem (musze miec mozliwosc osiagnac odpowiednie obroty do sciernic fi 125 i 100 mm)
-napęd po x ze śruby trapezowej o skoku 2mm a po Y napęd paskowy
-dodatkowa regulacja wysokości ustawienia silnika
i tak oto powstał taki projekt
Po przekopaniu internetu najbardziej przypadł mi do gustu ten projekt
MINI-BONELLE
Moje umiejętności posługiwania się programami graficznymi co prawda nie są aż tak zaawansowane, ale postanowiłem coś narysować
założenia sa następujące:
- jako podstawy uzyje tego co mi zostało ze starej tokarki do drewna prod USSR (mam tam prowadnice z wałków 24mm w osi X i 16 mm w Y)
-do napędu ściernic silnik 3-fazowy 0.37kw 2880 rpm sterowany falownikiem (musze miec mozliwosc osiagnac odpowiednie obroty do sciernic fi 125 i 100 mm)
-napęd po x ze śruby trapezowej o skoku 2mm a po Y napęd paskowy
-dodatkowa regulacja wysokości ustawienia silnika
i tak oto powstał taki projekt
Ostatnio zmieniony 06 mar 2017, 21:57 przez TwinB, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 59
- Rejestracja: 29 lip 2016, 12:43
- Lokalizacja: pl
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7643
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
przemyśl mocowanie ściernic do silnika .
lepiej zrobić podobnie jak w linku - silnik - pasek - wrzecionko.
silniki tej mocy mają dość cienkie ośki .
jak coś będzie nie tak to tarcza będzie biła.
zwykła ściernicę wyrównasz - z diamentową " może być problem ".
a jak będzie krzywo to będą drgania .
pzd.
przemyśl mocowanie ściernic do silnika .
lepiej zrobić podobnie jak w linku - silnik - pasek - wrzecionko.
silniki tej mocy mają dość cienkie ośki .
jak coś będzie nie tak to tarcza będzie biła.
zwykła ściernicę wyrównasz - z diamentową " może być problem ".
a jak będzie krzywo to będą drgania .
pzd.
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Dzieki za uwagi
myślę ze akurat problem mocowania ściernic do silnika mam juz rozwiązany bo zrobiłem to juz ponad rok temu i uzywam go po prostu jako szlifierki wysokoobrotowej do napędu doniczek
Silnik był rozmontowany, na końcówce był nacięty gwint na tokarce, dostał nowe dobrej klasy łozyska
Po zmontowaniu zamontowałem na wałku tuleje oporowa która następnie przetoczyłem na pracującym silniku (na frezarce)
czujnik zegarowy pokazuje 0.00
do sciernic dorobiłem i wkleiłem oprawki wytoczone z jednego mocowania z otworem skalibrowanym rozwiertakiem
mam powtarzalność mocowania na krawędzi tarczy do 0.02
oczywiście trzeba to było jeszcze wyważyć
c.d.n.
myślę ze akurat problem mocowania ściernic do silnika mam juz rozwiązany bo zrobiłem to juz ponad rok temu i uzywam go po prostu jako szlifierki wysokoobrotowej do napędu doniczek
Silnik był rozmontowany, na końcówce był nacięty gwint na tokarce, dostał nowe dobrej klasy łozyska
Po zmontowaniu zamontowałem na wałku tuleje oporowa która następnie przetoczyłem na pracującym silniku (na frezarce)
czujnik zegarowy pokazuje 0.00
do sciernic dorobiłem i wkleiłem oprawki wytoczone z jednego mocowania z otworem skalibrowanym rozwiertakiem
mam powtarzalność mocowania na krawędzi tarczy do 0.02
oczywiście trzeba to było jeszcze wyważyć
c.d.n.