Urządzenie tnąco wiercące

urządzenie służące do rozkroju pręta kwadratowego oraz wywiercenia w nim otworów

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

Autor tematu
xDrake
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 18 cze 2020, 01:30

Urządzenie tnąco wiercące

#1

Post napisał: xDrake » 19 cze 2020, 20:31

Dzień dobry!

Jestem tutaj nowy..... natomiast nie raz google odesłało mnie tutaj i zawsze znajdowałem rozwiązania swoich problemów.
Nie jestem konstruktorem/inżynierem/automatykiem, ale zdarza mi się projektować/wykonywać różne urządzenia na własne potrzeby [poniższy projekt jest najbardziej złożonym].

Potrzebuję zaplanować urządzenie służące do rozkroju pręta kwadratowego ze sztang 6m na mniejsze odcinki, które następnie wywierci w nim otwory.

Zamysł:

{PROCES1}
Urządzenie miałoby podawać 1 pręt (6m) z "magazynka1" do rolek sciskających [jedną dociska sprężyna] napędzanych silnikiem (encoder),
które wysuwałyby go na odpowiednią odległość poza taśmę tnącą (na podstawie danych zadanych i odczytu z encodera), zaciskało imadłem pneumatyczny/hydraulicznym, następnie załączało silnik przecinarki taśmowej, przecinało z użyciem siłownika pneumatycznego/hydraulicznego, przesuwało/zrzucało do magazynka nr 2. [coś jak automatyczna przecinarka taśmowa]

{PROCES2}
"Półprodukt" z magazynka nr 2 miałby trafić do urządzenia wiercącego, gdzie dobiłby do zderzaka [ustalenie pozycji względem wierteł],
a 4 wrzeciona wiercące ( 2x pion, 2x poziom) [zamontowane na bramach jak w przypadku plotera frezującego] za pomocą siłowników pneumatycznych wykonałyby otwory przelotowe, a następnie zrzucały z linii.

Procesy muszą pracować względem siebie z przeciwnym kierunkiem, ogranicza nas długość pomieszczenia - 10m.

Długość surowego materiału: 1-6m
Przekrój kw.: 10-45mm
Długość rozkroju: 300-2000mm
Tolerancja rozkroju: max. 2mm

Ilość otworów w 1 procesie: 1-4